فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

ساماندهی نقدینگی های سرگردان بازار خودرو با تعریف نظام مالیاتی

عصر خودرو- ورود نقدینگی های سرگردان به بازارهایی همچون مسکن، ارز، طلا و سکه و این بار خودرو در حالی است که می توان با اخذ تصمیم هایی عقلانی و بهبود نظام اقتصادی و مالیاتی، نسبت به کنترل اوضاع اقدام کرد.

ساماندهی نقدینگی های سرگردان بازار خودرو با تعریف نظام مالیاتی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در آشفته بازار فعلی  اقتصاد بیماری که مملو از رانت است، تعریف یک نظام مالیاتی و جلوگیری از فعالیت های غیر تولیدی می تواند تا اندازه زیادی مانع از  سود بردن عده ای خاص شود.

    در حال حاضر تنها کسانی که اقدام به پرداخت به موقع مالیات خود می کنند، کارمندان هستند و این روند باعث شده تا دارندگان نقدینگی های سرگردان به هربازاری ورود کرده و اقدام به کسب سود بیشتر کنند . در حال حاضر رانت اقتصادی و بی عدالتی در جامعه بی داد می کند و فعالیت نهادهای موازی به وخیم تر شدن اوضاع دامن می زند.

    بررسی روندهای گذشته نشان می دهد که تاکنون هیچ اقدام موثری با هدف جلوگیری از آنارشیسم افزایش قیمت ها همزمان با ورود سرمایه های سرگردان به بازارهای متفاوت، انجام نشده است که دلیل اصلی آن نبود نظام نظارتی قوی در نظام مالیاتی است، در حالیکه با وجود چنین نظامی امکان اخذ مالیات از درآمدها وجود دارد.

    در حال حاضر برآیند عملکرد هر سازمان بر علیه سازمانی دیگر بوده و در راستای مورد انتظار نیست این در حالی است که وقتی چرخ اقتصاد به درستی بچرخد، هر امر تعریف شده ای در جای خود قرار خواهد گرفت.

    در حال حاضر آشفتگی به کل اقتصاد رخنه کرده و فساد و رشوه بیداد می کند در این شرایط بانک ها بدون طی مسیر قانونی، اقدام به افزایش نرخ سود بانکی کردند و با توجه به این موارد ذکر شده، تاکید بر ریاضت اقتصادی با رژه لوکس ها در خیابان اندرزگو صحت ندارد.

     

    یادداشت: فضل الله جمالو، کارشناس صنعت خودرو

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم