فونیکسریمکسبهتام

تکمیل ظرفیت پیش فروش خودرو ظرف چند دقیقه

عصر خودرو- چند هفته‌ای است که بازار خودرو آرام و قرار ندارد و هر ساعت از آن قیمت‌های جدید و باور نکردنی شنیده می‌شود. قیمت‌های جدید یک علامت سؤال بزرگ در ذهن مردم ایجاد کرده است. چرا بازار اینچنین شد و چرا خودرویی که چند هفته پیش ۵۳ میلیون تومان بود به ۸۰ میلیون تومان رسید یا حتی خودروی ۱۲۰میلیون تومانی عدد ۲۲۰ میلیون تومان را رد کرد.

تکمیل ظرفیت پیش فروش خودرو ظرف چند دقیقه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایران آنلاین، تمام این اتفاقات مانند یک شوخی بود اما اکنون می‌بینیم بازار به قیمت‌های جدید تکیه کرده است و روزنه‌ای برای کاهش قیمت‌ها وجود ندارد. روز گذشته ایران خودرویی‌ها 4 محصول خود را برای فروش نقدی عرضه کردند تا  عطش بازار بکاهد و قیمت‌ها ترمز نبرد ولی گویا 4 مدل خودرو نتوانست این بازار تشنه را سیراب کند.

    ایران خودرویی‌ها چند دقیقه بعد از شروع ثبت‌نام ،مهر تکمیل ظرفیت را بر محصولات خود زدند و تنها ثبت‌نام خودروهایی باقی ماند که تحویل آن در نمایندگی‌های شهرستان بود. در برخی از شهرستان‌ها از خودروهای عرضه شده استقبالی صورت نگرفته بود به‌همین جهت تعدادی از آنها تا حدود ساعت یک ظهر روز گذشته فرصت ثبت‌نام ایجاد کردند. خیلی از متقاضیان با توجه به حاشیه بازار ثبت‌نام کردند و دیگر دوست داشتن و فنی آن خودرو ملاک نبود. آنها این گونه پرس و جو می‌کردند که در کدام خودرو سود بیشتری  وجود دارد؟
    به‌هر ترتیب باید پذیرفت که بازار خودرو حال و روز خوبی ندارد و معلوم نیست چه اتفاقی باعث ایجاد این آشفتگی و کمبود خودرو شده است. خودروسازان کاهش عرضه را رد می‌کنند و می‌گویند تولید به‌ قوت خود باقی است و اتفاقات صورت گرفته حاصل فعالیت سودجویان و دلالان است، اما فعالان بازار کاهش عرضه را دلیل گرانی‌ها می‌دانند و می‌گویند گروه‌های خاص امکان دریافت خودرو از خط تولید و عرضه آن به بازار را دارند.
    معاونان وزیر صنعت هم این گرانی را پاسکاری می‌کنند و در نهایت توضیحات قانع‌کننده‌ای هم ارائه نمی‌دهند. روز گذشته 68 نفر از نمایندگان به رئیس جمهوری و وزیر صنعت درباره عدم نظارت بر بازار خودرو و شرکت‌های تولیدکننده خودرو در داخل و افزایش حداقل دو برابری خودروهای تولید داخل و وارداتی در بازار آزاد تذکر دادند. علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس این تذکر را خواند و گفت: نمایندگان مجلس منتظر توضیح قانع‌کننده هستند.

       طرح  بازگشت قیمت خودروهای زیر 45میلیون تومان به سال 96
    از آنجا که اتفاق در بازار خودرو کم نمی‌افتد، سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی با 200 امضا برای ساماندهی بازار خودرو به مجلس ارائه شده که بر اساس بخشی از این طرح، نرخ خودروهای زیر 45میلیون تومان باید به سال 96 بازگردد.  روز سه‌شنبه رضا شیوا رئیس شورای رقابت که مدت‌ها است سکوت اختیار کرده است در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از افزایش قیمت خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان صحبت کرد و افزود: به‌طور متوسط خودروهای ساخت داخل شرکت ایران خودرو، معادل 7.18 درصد و سایپا به طور متوسط افزایش 7.01 درصد اجازه افزایش قیمت دارند. مقدسی ادامه داد: هنوز نتوانسته‌ایم در حوزه خودرو، نظر متقاضیان و مشتریان را جلب کنیم و دولت با افزایش بی‌منطق تعرفه نرخ خودرو نتوانسته است اقدام مؤثری انجام دهد، حتی در مورد خودروهای هیبریدی که در دیگر کشورها مشمول مشوق‌هایی می‌شود هنوز زیرساختی فراهم نکرده‌ایم.وی گفت: نابسامانی کنونی پذیرفتنی نیست و دستگاه‌های مسئول باید بر این بی‌سامانی نظارت و به آن رسیدگی کنند.
       2 راهکار برای مهار گرانی خودرو
    محمود مخلصی دبیر اتحادیه فروشندگان خودرو وضعیت بازار را این گونه ارزیابی کرد که کنترل و نظارت بر فعالیت سرشاخه‌های عرضه‌کننده خودرو و جلوگیری از احتکار این کالا، ​راهکار ایجاد آرامش در بازار خودرو است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو