فونیکسریمکسبهتام

نائب رئیس ­اول کمیسیون صنایع و معادن:

صنعت خودرو باید بازنگری شود

عصر خودرو- نائب رئیس ­اول کمیسیون صنایع و معادن گفت: اگرچه فضا برای خودرو سازان باید باز باشد اما ارتقاء ­­کیفیت و استفاده از دانش روز در این صنعت نیز الزامی است بنابراین صنعت خودرو باید بازنگری شود.

صنعت خودرو باید بازنگری شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صدا و سیما ، فریدون احمدی   انحصار را مانع از ارتقاء کیفیت و کند شدن روند آن دانست و افزود: در سالهای گذشته حمایتهای زیادی از صنعت خودرو سازی انجام شده است ولی ارتقاء­ لازم اتفاق نیافتاده و پس­ از گذشت سالها هنوز خودرو سازان نتوانسته اند خودروی باکیفیت و مورد پسند مصرف کننده تولید کنند.

    وی با اشاره به اینکه حمایت از خودرو سازان ادامه خواهد داشت گفت: شرکتهای خودرو ساز باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و با تقویت بخش طراحی و افزایش کیفیت به ارتقاء استانداردها و ایمنی بپردازند.

    نائب رئیس ­­اول کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه خودروسازان نباید قیمت محصولات خود را افزایش دهند ادامه داد: سوال ما از خودروسازان این است درحالیکه هنوز تحریم ها اعمال نشده چرا افزایش قیمت در این کالا اتفاق افتاده است.

    احمدی با تاکید به خودرو سازان برای رعایت حقوق مصرف کننده گفت: طرح ارائه شده برای ساماندهی بازار خودرو در بخش های مختلف به نفع قطعه سازان و شرکتهای خودرو ساز است.

    وی با اعلام مخالفت خود با مسکوت ماندن این طرح افزود: شرکتهای خودرو ساز بجای استفاده از شرایط فعلی و حمایتهای انجام شده از آنها،​ درحال سو استفاده­­هستند که این قابل قبول نبوده و در مجلس پیگیری می شود.

    نائب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به لزوم حضور خودرو سازان در مجلس شورای اسلامی و پاسخگویی به سوالات ادامه داد: گروههایی برای نظارت در این بخش اعزام خواهند شد و­گزارشهای ­آنها در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

    احمدی با اشاره به اظهارات خودرو سازان در خصوص علت افزایش قیمت خودرو که دلالان و سرازیر شدن نقدینگی مردم به سمت بازار خودرو است گفت: ما خبرهایی از مراجعات به برخی شرکتها برای تحویل خودرو داریم که با افزایش قیمت غیر معقول در آن شرکتها مواجه هستیم البته صحت این اتفاق با دریافت گزارش ناظران مشخص خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو