فونیکسریمکسبهتام

رئیس­ کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

کاهش تعرفه خودرو را عملیاتی خواهیم کرد

عصر خودرو- رئیس­ کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، با بیان اینکه کاهش تعرفه خودرو­­ ­با هدف ­افزایش کیفیت و رقابت پذیری را عملیاتی خواهیم کرد گفت: در طرح فعلی شیب کاهش تعرفه تند بود که این بخش قابل اصلاح است.

کاهش تعرفه خودرو را عملیاتی خواهیم کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از صداوسیما ،حمید رضا فولاد گر با اشاره به مجوز قانونی دولت برای تغییرات تعرفه خودرو بر اساس قانون ارتقاء کیفی خودرو و تنظیم بازار افزود: دولت درحال حاضر این اختیار را دارد و در قانون احکام دائمی توسعه نیز نباید موانع غیر تعرفه ای و غیر فنی برای واردات خودرو تعیین شود.

    وی با بیان اینکه تحریم های جدید علیه ایران کاملا هدفمند است اظهار داشت: در این تحریم ها شرکتهای تولید و تامین کننده قطعات تحریم شده اند که این موضوع به معنای امکان پذیر نبودن انتقال تکنولوژی است درحالی که واردات خودرو بصورت کامل تحریم نشده است بنابراین تصویب قانون ساماندهی بازار خودرو در این مقطع به صلاح نیست اما پس از گذر از مقطع فعلی و تعیین تکلیف شرکتهای خارجی و اروپا درخصوص برجام این موضوع بررسی خواهد شد.­

    رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: طبق اعلام وزارت صنعت، با تصمیم شورای رقابت،​ خودروهای بیش تر و کمتر از 45 میلیون با دو نرخ به بازار عرضه می شوند.

    وی­ با اشاره به اینکه قیمتها در سایت وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام می شود افزود: خودروهای بالای 45 میلیون تومان با 9/6 درصد و خودروهای کمتراز 45 میلیون تومان 7/5 درصد افزایش قیمت خواهد ­ داشت.
    فولادگر با بیان اینکه طبق گزارش وزارت صنعت،­ سرازیر شدن نقدینگی های سرگردان به بازار خودرو، سبب افزایش قیمت این کالا شده است که البته این گزارش بررسی خواهد شد گفت: در سال 96 شرکتهای خودرو سازی 16 درصد افزایش تولید و 18 درصد افزایش عرضه داشته اند و در دوماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال 96 در بخش تولید و عرضه بیش از 30 درصد رشد ثبت شده که این آمار از سوی وزارت صنعت نشان دهنده نبود کاهش در تولید و عرضه خودرو به بازار بوده است.

    رئیس ­­کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی،​ با ابراز امیدواری از بازگشت آرامش به بازار خودرو پس از اعلام دونرخ تعیین شده ادامه داد: شرکتهای خصوصی سازی باید بطور واقعی خصوصی سازی شوند زیرا در شرایط ­فعلی امکان نظارت دولتی و رقابت پذیری خصوصی در این بخش وجود ندارد باید با ساختار اصلاح در صنعت خودرو سازی شاهد افزایش کیفیت،​ رقابت در قیمت و خدمات پس از فروش باشیم.

    فولادگر با بیان اینکه ما اتفاقات سال گذشته خودرو را دردست پیگیری و بررسی داریم گفت: تنش های بازار خودرو های خارجی در سال 96 و افزایش قیمت خودروهای خارجی سبب گرایش مردم به سمت خرید خودروهای داخلی بالای 50 میلیون تومان شد که این اتفاق را بررسی خواهیم کرد زیرا براساس ادعای تولید کنندگان داخلی تولید کاهش پیدا نکرد و احتکار اتفاق نیافتاد درصورت مغایرت ادعای خودروسازان با واقعیت،​ گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه خواهیم کرد.

    رئیس­ کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی­ با اشاره به اینکه طرح ساماندهی خودرو فعلا مسکوت می ماند افزود:­­ جزئیات این طرح را بررسی کردیم این طرح را می توان بصورت یک طرح کامل و مناسب اجرایی کرد اما فعلا به دلیل شرایط خاص سیاسی با خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم ها­­این موضوع مسکوت خواهد ماند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو