فونیکسریمکسبهتام

جدال ترامپ و خودروسازان آلمانی؛

رئیس‌جمهور آمریکا مخالف واردات خودروهای آلمانی به کشورش است!

عصر خودرو- سی‌ان‌ان در گزارشی به انتقادهای اخیر دونالد ترامپ از روند واردات خودروهای آلمانی به آمریکا پرداخت.

رئیس‌جمهور آمریکا مخالف واردات خودروهای آلمانی به کشورش است!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پس از اتمام نشست گروه هفت در کانادا همچنان هم‌پیمانان خود را به تجارت غیرمنصفانه متهم می‌کند. او روز سه شنبه باز هم در یک کنفرانس مطبوعاتی در سنگاپور اظهاراتی را علیه واردات خودرو‌های آلمانی به آمریکا بیان کرد.
    ترامپ در این خصوص گفت: «اتحادیه اروپا چیز زیادی از ما نمی‌خرد با این حال مدام در حال صادرات مرسدس و ب‌ام‌و به کشور ما است. این خیلی ناعادلانه است و من درستش می‌کنم».

    گلایه‌های ترامپ درباره تعرفه‌های خارجی و مازاد‌های تجاری برای ما آشنا هستند. اما در ادامه به حقایقی درباره خودرو‌های آلمانی موجود در آمریکا پرداخته شده است:

    ترامپ اخیراً در دیدار با «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در واشنگتن گفت: تعداد خودرو‌های آلمانی در آمریکا بیش از حد زیاد است. ترامپ همچنین پیشتر این موضوع را با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در میان گذاشته و گفته بود مالیات خورو‌های وارداتی این کشور به آمریکا را به 35 درصد می‌رساند.

    اقتصاددانان می‌گویند ترامپ از دو حقیقت غافل است: نخست اینکه خودروسازان آلمانی کارخانه‌های بزرگی در آمریکا ساخته اند و این کار به شدت نیاز به واردات خودرو را کاهش داده است. دوم، هدف گرفتن خودروسازان آلمانی به کارگران و اقتصاد آمریکا صدمه می‌زند.

    خودروسازان آلمانی در سال 2017، 1.35 میلیون خودرو در آمریکا فروخته اند. این تعداد معادل تقریباً 8 درصد معاملات خودروی آمریکا است. فقط 494 هزار خودرو از این تعداد از آلمان به آمریکا صادر شده اند که نسبت به سال 2013، 25 درصد کاهش داشته است. بقیه خودرو‌ها در آمریکا یا مکزیک که با هم توافق تجاری آزاد دارند تولید شده اند. شرکت‌های جی‌ام و فورد در مکزیک خودرو می‌سازند و به آمریکا صادر می‌کنند. ترامپ ممکن است از توافق تجاری نفتا که بین آمریکا، مکزیک و کانادا عقد شده است خارج شود تا از ورود وسایل نقلیه تولید شده در مکزیک به آمریکا جلوگیری کند.

    شرکت‌های ب‌ام‌و، فولکس واگن و مرسدس کارخانه‌های بزرگی در آمریکا دارند و حدود 50 هزار آمریکایی را به کار گرفته اند. بزرگترین کارخانه مونتاژ ب‌ام‌و در جهان در «اسپارتنبورگ» در کارولینای جنوبی واقع شده است. سال گذشته این کارخانه با تولید 400 هزار خودرو یک رکورد جدید را ثبت کرد. 70 درصد این خودرو‌ها به کشور‌های دیگر صادر شد.

    فولکس واگن نیز یک کارخانه بسیار بزرگ در «چاتانوگا» در ایالت تنسی دارد که سال گذشته 112 هزار وسیله نقلیه تولید کرد. مرسدس نیز سالانه 300 هزار خودرو و SUV در «تاسکالوسا» در ایالت آلاباما تولید می‌کند.

    این یک تجارت رو به پیشرفت است به طوریکه تعداد کل خودرو‌هایی که خودروسازان آلمانی در آمریکا تولید می‌کنند از سال 2013، 180 هزار دستگاه افزایش یافته و به 804 هزار دستگاه رسیده است. نیمی از این خودرو‌ها به بازار‌های اروپا و آسیا صادر می‌شوند. خودرو‌هایی که از اروپا به آمریکا صادر می‌شوند شامل 2.5 درصد تعرفه می‌شوند. اما خودرو‌هایی که در آمریکا تولید و به اتحادیه اروپا صادر می‌شوند 10 درصد تعرفه بر آن‌ها اعمال می‌شود.

    اگر آمریکا تعرفه‌ها را افزایش دهد خودروسازان آلمانی سرمایه گذاری در آمریکا را کاهش می‌دهند و اتحادیه اروپا هم تعرفه‌های اتومبیل‌های آمریکا را افزایش می‌دهد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو