فونیکسریمکسبهتام

حرکت آهسته روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده از هفته گذشته

عصر خودرو- با وجود توقف چندماهه روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده و وعده شرکت‌ خودروساز برای آغاز این روند از ابتدای خرداد،به نظر می رسد این طرح این بار با سرعت بسیار آهسته حرکت خود را آغاز کرده است.

حرکت آهسته روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده از هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مرتضی ضامنی درباره آخرین وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده، اظهار کرد: در کارگروه کاهش آلودگی هوا جلسه‌ای داشتیم که طی آن مقرر شد شرکت خودروساز صدور پیش فاکتور را برای حدود 4000 نفری که باقی‌مانده بودند، آغاز کند که این فرآیند از هفته گذشته با سرعت آرام آغاز شد و شرکت خودروساز نیز در حال صدور پیش فاکتور برای تاکسی‌های فرسوده باقی مانده است.

    وی با بیان اینکه‌ در این زمینه نیاز به همکاری بیشتری میان ارکان مختلف طرح داریم و امیدواریم که بانک‌ها نیز در این زمینه مساعدت کنند، افزود: از بانک‌های عامل نیز انتظار داریم تسهیلات با نرخ مصوب 18 درصد را برای این امر در نظر بگیرند و در حقیقت هدف ما دریافت تسهیلات ارزان قیمت یا متفاوت از بانک‌ها نیست.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در ادامه صحبت‌هایش به فرآیند افزایش نرخ کرایه تاکسی نیز اشاره کرد و گفت: فرآیند تغییر نرخ کرایه تاکسی به این گونه است که طبق قانون شهرداری‌ها و شوراها، سازمان‌های مربوطه موظف‌ می‌شوند در پایان هر سال لایحه افزایش نرخ کرایه را متناسب با نرخ تورم و هزینه‌هایی که قاعدتا در سال جدید به هر کسب و کاری  وارد می‌شود را محاسبه کنند و در قالب لایحه به شورای اسلامی هر شهر بفرستند ؛سپس شورای اسلامی شهر این لایحه را مصوب و پس از تایید نهایی فرمانداری، نرخ مصوب نیز قابلیت اجرایی می یابد.

    وی ادامه داد: افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ درتهران نیز از همین فرآیند تبعیت کرده و نرخ کرایه تاکسی‌ها حدود 12.5 درصد افزایش داشته است البته این 12.5 درصد به صورت میانگین بوده به طوری که در برخی خطوط کمتر و در برخی دیگر نیز ممکن است بیشتر باشد.

    ضامنی با اشاره به اینکه فرآیند تغییر نرخ کرایه تاکسی، فرآیند تعریف شده در قانون است، گفت: هر شهر مقتضیاتی دارد و شهرداری‌ها موظفند براساس آن و همچنین نرخ تورم این پیشنهادات را آماده کنند و به شورای اسلامی هر شهر بفرستند و پس از تصویب شورا و تایید فرمانداری قاعدتا نرخ کرایه افزایش پیدا خواهد کرد. البته این تصمیم‌گیری بر عهده مدیریت محلی است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو