فونیکسریمکسبهتام

تکذیب فروش غیرقانونی کارت شناور طرح ترافیک در مجموعه پلیس راهور

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا ادعاهای مطرح شده در خصوص فروش کارت شناور طرح ترافیک در مجموعه پلیس راهور را تکذیب کرد و گفت: به هر حال اگر موردی از تخلف در این حوزه به دست ما برسد قطعاً برابر قوانین و مقررات با فرد خاطی برخورد خواهیم کرد.

تکذیب فروش غیرقانونی کارت شناور طرح ترافیک در مجموعه پلیس راهور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، علی‌رغم تغییرات جدی و پرحاشیه طرح ترافیک در تهران و سختگیری در خصوص ثبت مشخصات افرادی که سهمیه مجوز ورود به این محدوده را دارند، هنوز بازار خرید و فروش مجوز طرح ترافیک برچیده نشده است و در لابه‌لای برخی از سایت‌ها و صفحات مجازی، می‌شود رد پای خرید و فروش غیرقانونی این مجوزها را دید. این ماجرا در هفته‌های گذشته مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت و نه تنها خبرگزاری‌ها و سایت‌ها بلکه رسانه ملی هم وارد گود شد و گزارش‌هایی از خرید و فروش مجوزهای طرح ترافیک را که علی‌رغم کاهش چشمگیر سهمیه‌ها در سال جاری، سخت‌گیری‌های بسیاری هم در خصوص آن اعمال شده بود، منتشر کرد.

    در برخی از گزارش‌های منتشر شده و در تماس خبرنگاران با افرادی که به دنبال فروش مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک بودند، برخی از آن‌ها ادعا داشتند به واسطه مشاغلشان که انواع مجوزهای ورود به این محدوده را دارا هستند؛ از مجوز آژانس‌ها با تخفیف 50 درصدی تا مجوز شناور تردد در این محدوده که به دارنده این امکان را می‌دهد پلاک‌های مختلف در این محدوده قابلیت تردد داشته باشند. از طرفی با توجه به اینکه مجوزهای سیار یا شناور تنها در اختیار مدیران و مسئولان خاص قرار می‌گیرد، پای مدیران و مسئولان نیز به موضوع فروش مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک تهران باز شد.

    مصطفی قنبرنژاد مدیرکل صدور آرم شهرداری تهران در واکنش به خرید و فروش مجوز ورود به طرح ترافیک در سایت دیوار و ادعاهای برخی از این فروشندگان و حتی فروش مجوز طرح سیار با بیان اینکه این مجوز در اختیار برخی دستگاه‌ها قرار گرفته که به برخی از مدیران مجموعه خود بدهند، اعلام کرده بود: حالا اگر این کارت‌ها را می‌فروشند این غیراخلاقی است چرا که این کارت فقط و فقط در اختیار دستگاه مربوطه قرار داشته و نباید نسبت به فروش آن اقدام کنند.

    وی گفته بود: مجوزهایی که در اختیار آژانس‌ها قرار گرفته، امسال توسط دوربین‌ها و همچنین حراست و بازرسی کنترل می‌شود و در صورتی که به هر راننده‌ای غیر از راننده آژانس واگذار شده باشد ضمن ابطال مجوز آژانس مربوطه، قطعا تعداد سهمیه اتحادیه برای سال آینده کم می‌شود.

    قنبرنژاد اضافه کرده بود: اگر فردی هم این مجوزها را خریده باشد و از آن مطلع شویم، به پلیس راهور معرفی می‌شود تا ترددهای پلاک مذکور غیرمجاز محاسبه شده و علاوه بر پرداخت عوارض روزانه، عوارض ورود غیرمجاز و همچنین جریمه برای راننده متخلف محاسبه می‌شود.

    اما در این بین، ادعای یکی از فروشندگان این مجوز جالب توجه بود؛ وی در اظهاراتش مدعی شده بود: «این طرح برای یکی از دوستانم است که در "راهنمایی" است و چون از او  پول طلب داشتم، این کارت را به من داده است! و من هم کارت را به شما 9 میلیون تومان می‌فروشم و اگر خریدار هستید من در محدوده پیروزی تهران هستم»

    سردار تقی مهری در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، با تکذیب چنین ادعایی از سوی فروشندگان غیرقانونی این طرح گفت: مجوز طرح ترافیک توسط شهرداری تهران تهیه شده و در اختیار مبادی ذی‌ربط که سنوات قبل هم مجوزهای تردد در محدوده طرح ترافیک را داشتند قرار می‌گیرد.

    رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هیچ گزارشی در خصوص تخلف افزود: این ادعا قطعاً تکذیب می‌شود ولی به هر حال اگر موردی از تخلف در این حوزه به دست ما برسد قطعاً برابر قوانین و مقررات با فرد خاطی برخورد خواهیم کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو