فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور:

تعداد تاکسی های فرسوده به صفر می رسد

عصر خودرو- مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌ های شهری کشور گفت: با حمایت سازمان ها و نهادهای متولی می توان تا پایان سال آینده انباشت تاکسی های فرسوده در کشور را به صفر رساند.

تعداد تاکسی های فرسوده به صفر می رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مرتضی ضامنی  افزود: بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی به عنوان یک موضوع مهم است چون اکنون حدود 120 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد. وقتی این ناوگان به سن فرسودگی می رسند بحث نظافت و آراستگی ظاهری خودرو نیز مشکل ساز می شود.
    وی ادامه داد: باید ناوگان تاکسیرانی کشور نوسازی شود چون بحث ایمنی این ناوگان نیز مشکل دارد به همین منظور از ابتدای سال 95 طرح نوسازی آنها شروع شده است و تاکنون 71 هزار تاکسی فرسوده از رده خارج شده است اما 120 هزار دستگاه باقی مانده است.
    ضامنی اضافه کرد: می طلبد سایر ارگان ها مانند بانک ها که قرار است تسهیلات را تامین کنند و یا برای مبلغی که بابت گواهی اقساط این تاکسی ها از طریق گمرک تامین می شود، همکاری و هماهنگی لازم صورت گیرد تا با یک کار سازمانی انباشت فرسودگی را به صفر برسانیم.
    وی تصریح کرد: برای امسال 40 هزار دستگاه تاکسی فرسوده برای نوسازی در دستور کار قرار دارد که امیدواریم بتوانیم این تعداد تاکسی فرسوده را از رده خارج و تاکسی های نو جایگزین آنها کنیم.
    مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور درباره نرخ بالای سود تسهیلات برای تاکسی ها نیز گفت: برای این موضوع رایزنی هایی شده است اما نظام بانکی قواعد و قوانین خاص خودش را دارد و برای اعطای همین تسهیلات با همین شرایط و حدود 18 درصد سود نیز در مضیقه هستیم که بتوانیم آنها را تامین کنیم و این می طلبد بانک ها و وزارت امور اقتصادی نیز این شرایط را تسهیل کنند.
    به گزارش ایرنا، اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، مجری طرح نوسازی تاکسی های فرسوده است، پیرو مصوبه هیات وزیران و اقدامات انجام شده است و متقاضیان دریافت تاکسی نو می توانند با مراجعه به بانک های عامل تسهیلات 200 میلیون ریالی با بازپرداخت در اقساط 48 ماهه دریافت کنند.
    این افراد 5 میلیون تومان یارانه گواهی اسقاط و 500 هزار تومان هم بابت لاشه خودرو فرسوده دریافت می کنند. خودروهای جایگزین طرح یاد شده شامل سمند EF7 و پژو 405 GLX مجهز به مخزن CNG است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو