فونیکسریمکسبهتام

تولید ۲۶۰ هزار تن تایر در کشور

تایر سازان به دنبال افزایش قیمت

عصر خودرو- سخنگوی انجمن صنفی تایر با بیان اینکه با توجه به افزایش هزینه‌های تولید اما، تایرسازان را ملزم به فروش با قیمت سال ۹۳ کردند، گفت: به دنبال افزایش قیمت هستیم و این درخواست را به سازمان حمایت ارائه دادیم.

تایر سازان به دنبال افزایش قیمت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، مصطفی تنها   با بیان اینکه مشکلاتی که در اغلب صنایع کشور پیش آمده صنعت تایر را نیز با آن دست به گریبانگیر است، اظهار کرد: در تامین مواد اولیه دچار مشکل هستیم، تولیدکنندگان داخلی قیمت‌ها را افزایش دادند همچنین با افزایش نرخ ارز مواد اولیه‌ای که از خارج وارد می‌شود افزایش یافته است.

    وی با بیان اینکه وقتی ارتباطات بانکی کشور مختل می‌شود قادر به گشایش اعتبار نیستیم و باید از طریق دیگر برای خرید مواد اولیه پول بفرستیم و زمانی که قوانین ارزی چنین پرداختی‌های را پیش بینی نکرده دچار مشکل می‌شویم، افزود: این تغییرات همگی نیاز به نقدینگی را افزایش می‌دهد و باید برای خرید بدون ال سی، برای خرید مواد اولیه پول را نقد پرداخت کنیم.

    سخنگوی انجمن صنفی تایر گفت: به لحاظ ارزشی حدود 45 درصد مواد اولیه صنعت تایر وارداتی است و از کشور‌های چین و هند وارد می‌شود، البته در گذشته از اروپا نیز وارد می‌شد.

    تنها با بیان اینکه همه نیاز‌ها را نمی‌توانیم با ارز 4200 تامین کنیم گفت: در گذشته قرارداد‌هایی داشتیم که پرداخت آن‌ها به زمان حال موکول شده بود و اکنون فکری برای پرداخت آن‌ها از سوی سیستم بانکی کشور نشده است.

    وی با اشاره به اینکه در مجموع در کشور 260 هزار تن تولید تایر داریم، تصریح کرد: 77 درصد نیاز کشور را تولیدات داخلی تامین می‌کنند.

    سخنگوی انجمن صنفی تایر گفت: تایر در کشور با استاندارد‌های بالای دنیا در حال تولید است و پنج درصد تولیدات داخلی به خارج از کشور صادر می‌شود.

    تنها درباره قیمت تایر خاطرنشان کرد: در حالی که هزینه تولید افزایش داشته اما، صنعت تایر را الزام کردند با قیمت سال 93 کالا بفروشند و با این روند کارخانه‌ها متضرر می‌شوند.

    وی تاکید کرد: به دنبال افزایش قیمت هستیم و این درخواست را به سازمان حمایت ارائه دادیم و منتظر نتیجه هستیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو