فونیکسریمکسبهتام

۹۵۰ خودرو سنگین هر هفته در آذربایجان غربی معاینه فنی می شود

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: هر هفته به طور متوسط وضعیت فنی ۹۵۰ خودرو سنگین در استان با دقت مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت وجود مشکل به تعمیرگاه های مجاز ارجاع داده می شود.

۹۵۰ خودرو سنگین هر هفته در آذربایجان غربی معاینه فنی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، عبدالحسین علی اکبری روز شنبه  افزود: معاینه فنی خودروهای سنگین با همکاری 6 مرکز در آذربایجان غربی انجام می شود که هر کدام از این مراکز به طور متوسط در هر هفته میزبان حدود 160 خودرو است.

    وی اضافه کرد: از این تعداد، 2 مرکز در ارومیه و یک مرکز در هرکدام از شهرستان های خوی، بوکان، سلماس و مهاباد فعال است.
    وی بیان کرد: در یک سال گذشته حدود 50 هزار مراجعه به این مراکز در آذربایجان غربی انجام شده که از این تعداد، چهار هزار مورد فاقد شاخصه های مثبت فنی بوده و برای انجام اقدامات تکمیلی به تعمیرگاه های مجاز ارجاع داده شده است.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: سهم هشت درصدی خودروهای ارجاع داده شده به تعمیرگاه ها طی یک سال گذشته نشان دهنده دقت مراکز معاینه فنی در راستای کاهش اتفاقات خودروهای سنگین بوده است.
    علی اکبری گفت: مراکز معاینه فنی نقش بسیار مهمی در بخش حمل و نقل عمومی دارند و با هدف ارتقای ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودروها، سنجش دقیق سالم بودن خودروها، کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست فعالیت می کنند.
    وی با اشاره به آغاز قریب الوقوع سفرهای تابستانی در آذربایجان غربی افزود: انتظار داریم این سفرها پس از پایان ماه مبارک رمضان در کشور و استان آغاز شود که به همین منظور 700 دستگاه اتوبوس در استان معاینه های فنی لازم را گذرانده است.
    به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان هشت هزار و 500 کیلومتر را راه های روستایی تشکیل می دهند.
    این استان یکی از استان های فعال در برقراری مسیر جاده ای با دیگر استان های کشور و کشورهای همسایه به شمار می رود به طوری که روزانه دهها اتوبوس از ارومیه و دیگر شهرهای استان، مسافران را به استان های دیگر جابجا می کنند.
     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط