فونیکسریمکسبهتام

دایملر کامیون های برقی غول پیکر می سازد

عصر خودرو- شرکت دایملر با سرمایه گذاری در زمینه تولید کامیون های غول پیکر برقی و تاسیس مجموعه ای جدید به همین منظور موسوم به ای – موبیلیتی در آمریکا حضوری جدی در این بازار نوظهور خواهد داشت.

دایملر کامیون های برقی غول پیکر می سازد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، این شرکت آلمانی به زودی دو کامیون جدید برقی را روانه بازار خواهد کرد. این دو کامیون Freightliner eCascadia  و eM2 106 نام دارند.

    شرکت های خودروسازی آلمانی چندسالی است که به طور جدی در زمینه تولید کامیون ها و اتوبوس های برقی سرمایه گذاری کرده اند و دایملر می گوید در سال 2018 اولین محموله از کامیون های برقی خود را به مشتریانش در ایالات متحده تحویل خواهد داد. تعداد این کامیون ها که ابتدا باید برخی تست های جاده ای را پشت سر بگذارند، 30 دستگاه است.

    کامیون های Freightliner eCascadia دارای موتورهایی 544 کیلووات ساعتی هستند که معادل 730 اسب بخار قدرت خواهند داشت. پس از شارژ کامل باتری های این کامیون ها آنها می توانند مسافتی 400 کیلومتری را طی کنند. شارژ 80 درصد از ظرفیت باتری این کامیون ها در عرض 90 دقیقه انجام می شود که برای طی کردن مسیری 320 کیلومتری کافیست.

    در مقابل کامیون های Freightliner eM2 106 دارای موتورهایی با قدرت 358 کیلووات ساعت یا معادل 480 اسب بخار هستند که باتری آنها پس از شارژ کامل برای طی کردن مسیری 370 کیلومتری کافیست و شارژ 80 درصد از ظرفیت این باتری ها در 60 دقیقه رخ می دهد که برای طی کردن 300 کیلومتر کافیست. قیمت این کامیون ها هنوز اعلام نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط