فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به امکانات رفاهی ب ام و سری ۷ ؛

اتاق مجلل ب ام و با امکاناتی که پیش از این ندیده‌اید

عصر خودرو -ب ام و سری ۷ را می‌توان بدون اغراق یکی از شاهکارهای خودروساز باواریایی دانست، خودرویی کاملاً لوکس با بالاترین سطح فناوری و امکانات که مشابه آن را به‌سختی می‌توان در سایر برندها دید.

اتاق مجلل ب ام و با امکاناتی که پیش از این ندیده‌اید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱:۰۰
  • اتاق مجلل ب ام و با امکاناتی که پیش از این ندیده‌اید
  • اتاق مجلل ب ام و با امکاناتی که پیش از این ندیده‌اید
  • اتاق مجلل ب ام و با امکاناتی که پیش از این ندیده‌اید
  • اتاق مجلل ب ام و با امکاناتی که پیش از این ندیده‌اید
  • اتاق مجلل ب ام و با امکاناتی که پیش از این ندیده‌اید
  • اتاق مجلل ب ام و با امکاناتی که پیش از این ندیده‌اید
  • اتاق مجلل ب ام و با امکاناتی که پیش از این ندیده‌اید

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این خودرو پیش از این توسط پرشیا خودرو و در مدل‌های 730Li روانه بازار ایران شده است و این روزها می‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر آن را در بازار یافت. در این بخش نگاهی کوتاه به بخشی از امکانات این خودرو خواهیم داشت.
مهندسان ب ام و با ارائه آخرین نوآوری و فناوری‌های این کمپانی در کابین سری 7، فضایی به‌مراتب مدرن‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از قبل را برای سرنشینان این خودرو فراهم ساخته‌اند که به باوجود کیفیت قابل توجه ادوات، تزئینات و پوشش‌های داخلی و همچنین طراحی و چیدمان هوشمندانه تجهیزات، جلوه‌ای کاملاً لوکس و مدرن را همراه با سطح بالای ارگونومی به نمایش می‌گذارد.
طبیعتاً سری 7 به‌عنوان یک سدان مجلل با طولی بیش از 5 متر، فضای کاملاً جادار و راحتی را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد که این ویژگی در مدل‌های اتاق Long (با 14 سانتی‌متر افزایش طول بدنه) و فراهم شدن فضا پای بیشتر برای سرنشینان عقب آن، کاملاً محسوس و قابل تحسین است. پرشیا خودرو نیز با توجه به علاقه عمومی بازار ایران با خودروهای لوکس با طول بدنه باند، همچون گذشته تمرکز خود را بر روی مدل‌های با طول بدنه بلند گذاشته است و این مسئله را می‌توان از کد 730Li این خودرو نیز دریافت تا به این ترتیب مشتریان ایرانی، بالاترین رده اتاق سری 7 را در اختیار داشته باشند.
علاوه بر این، آپشنی تحت عنوان Executive Lounge Seating وجود دارد که باوجود کنسول بزرگ و سرتاسری در وسط ردیف عقب، تنظیمات متعدد صندلی و پشت‌سری‌های عقب و همچنین قابلیت خم شدن صندلی‌های جلو (جهت افزایش فضای پا و بیرون آمدن زیرپایی برای سرنشینان عقب)، یک محیط کاملاً راحت و VIP را مهیا می‌سازد که به‌نوعی می‌توان آن را شخصی‌ترین فضا برای سرنشینان عقب دانست. ب ام و در این مدل از یک صفحه لمسی برای تنظیم و کنترل سیستم تهویه مطبوع استفاده کرده است که با لمس نوار مخصوص آن در زیر دریچه‌های مرکزی هوا، فعال می‌شود و ضمناً برای اولین بار، آپشن سقف پانورامیک نیز برای سری 7 در نظر گرفته شده است که تأثیر زیادی در افزایش روشنایی و دل‌باز شدن فضا داخل اتومبیل دارد. البته تجهیزات و امکانات رفاهی سری هفت جدید آن‌قدر متنوع و گسترده هستند که حتی ذکر نام آن‌ها نیز در این مقاله نمی‌گنجد اما ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم Keyless Startپیشرفته، چراغ‌های خوش‌آمد گویی زیر آینه‌ها و دستگیره درب‌ها، سیستم مکش درب‌ها، تنظیم برقی صندلی‌های جلو و عقب با حافظه، گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو و عقب، ماساژور صندلی‌های جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک 4 نقطه‌ای، میز تاشو عقب، یخچال، نمایشگرها و سیستم مولتی‌مدیا ردیف عقب، تبلت 10 اینچی مخصوص سرنشینان عقب (باقابلیت کنترل تجهیزات این قسمت)، سیستم صوتی سفارشی Bowers & Wilkins، نمایشگر مرکزی (باقابلیت کنترل منوها از طریق حرکت دست در مقابل آن)، نورپردازی مخفی باقابلیت انتخاب 6 رنگ مختلف، پرده‌های برقی شیشه‌های عقب، شیشه‌های دودی عقب، سیستم پارک اتوماتیک، رادار پیشگیری از تصادف، سیستم کمکی هشدار نقطه کور و حرکت بین خطوط، سیستم هدآپ دیسپلی (با نمایش عملکردهای بیشتر نسبت به گذشته)، نایت ویژن و همچنین درب برقی صندوق عقب اشاره کرد که البته بسته به سطح تجهیزات و تیپ خودروها، این امکانات تغییر می‌کند.
علاوه بر این می‌توان یک سیستم تهویه مطبوع مستقل و اختصاصی را نیز برای ردیف عقب سفارش داد که دریچه‌های آن در بالای سر سرنشینان نیز نصب می‌شود و البته این سیستم اضافی، مانند سیستم یخچال، بخشی از فضا صندوق عقب را اشغال می‌کند. چراغ جلوهای سری 7 جدید به‌صورت استاندارد از نوع هوشمند تمام LED هستند اما ب ام و، آپشن دیگری را نیز به نام BMW Laser Light در نظر گرفته است که پیش‌تر در مدل i8 دیده بودیم و بدین ترتیب، دیودهای لیزری با 30 درصد بازده بیشتر نسبت به لامپ‌های LED و همچنین فراهم کردن برد 600 متری در حالت نور بالا، روشنایی بیشتر و مصرف انرژی کمتری را به نمایش می‌گذارند، ضمن اینکه این سیستم، کمتر موجب آزردگی چشم دیگر راننده‌ها می‌شود. نوآوری دیگر ب ام و برای سری 7، سوئیچ یا درواقع ریموت کنترل هوشمند آن است که قابلیت نمایش اطلاعات مهم خودرو (مانند مصرف سوخت، وضعیت سرویس‌ها، ایرادات، اطلاعات رانندگی و ...) را دارا است و ضمناً باوجود سیستم پارک از راه دور می‌توان با استفاده از این ریموت کنترل و بدون حضور در اتومبیل، آن را به سمت جلو یا عقب حرکت داد. درواقع این سیستم برای پارک مستقیم خودرو در فضاهای محدود (که بعد از آن امکان باز شدن کامل درب‌ها و خروج سرنشینان وجود ندارد)، بسیار جالب و کارآمد است.
***
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نسل جدید ب ام و سری 7 و سایر محصولات ب ام و می‌توانید به وبسایت پرشیا خودرو، نماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات ب ام و در ایران به آدرس persiakhodro.ir مراجعه کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط