فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی

خودروسازان ملزم به پیش‌فروش با قیمت مصوب سازمان حمایت شدند

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی معاون اقتصادی و امور صنایع وزیر صنعت گفت: براساس آئین‌نامه فروش خودرو، خودروسازان باید محصول خود را با قیمت مصوب پیش‌فروش کنند.

خودروسازان ملزم به پیش‌فروش با قیمت مصوب سازمان حمایت شدند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، محسن صالحی نیا در پاسخ به این سوال که آیا براساس آئین نامه فروش خودرو، الزامی برای تعیین و اعلام قیمت نهایی محصول قبل از پیش فروش آن وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: براساس این آئین نامه، پیش فروش یک خودرو باید براساس زمان تحویل، سود مشارکت و قیمت مصوب سازمان حمایت انجام شود.
    وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان پیش فروش، نباید قیمت نهایی خودرو به خریداران اعلام شود، تصریح کرد: خودرویی که پیش فروش می شود اگر دارای قیمت مصوب باشد، آن نرخ زمان پیش فروش اعلام خواهد شد و خودروساز باید قیمت مصوب را از سازمان حمایت اخذ کرده باشند.
    وی در پاسخ به این سوال که آیا طبق آئین نامه فروش خودرو، خریدار این حق را ندارد که بداند خودرو را در نهایت با چه قیمتی تحویل خواهد گرفت؟ اظهار کرد: در آئین نامه فروش خودرو آمده که محصول باید با قیمت مصوب پیش فروش شود. در آئین نامه فروش، به صراحت عنوان شده که پیش فروش خودرو باید با قیمت مصوب سازمان حمایت انجام شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/17193

    توقیف روزانه 800 خودرو در پایتخت
    شش سال پیش در چنین روزی رئیس سابق پلیس راهور تهران با اعلام اینکه روزانه 800 خودرو در تهران توقیف می شوند، گفت: گشت شکار و گروه ضربت موتورسوار به زودی در بزرگراههای سطح شهر راه اندازی می شوند.
    سردار حسین رحیمی از توقیف روزانه 800 خودرو در پایتخت خبر داد و تاکید کرد: روزانه به صورت میانگین 650 تا 700 دستگاه موتورسیکلت توقیف و راهی پارکینگ می شوند .البته ما با توقیف به دنبال تلنگر زدن به رانندگان هستیم . روزانه 1200 خودروی جدید وارد شهر تهران می شوند که باعث افزایش ترافیک خواهد شد در سال گذشته میانگین سرعت خودروها در پایتخت 7 تا 10 درصد افزایش یافت.
    وی با اشاره به اینکه 146 نفر در سال گذشته نسبت به سال 89 در تصادفات شهر تهران کشته شده اند گفت: تهران رتبه اول کشور را در کاهش تلفات رانندگی دارد. ضمن اینکه اجرای خوب قانون جدید راهنمایی و رانندگی در کشور مرهون اجرای خوب آن در تهران است.
    وی ادامه داد: شعار امسال ما بهبود رفتار ترافیکی و هوشمند سازی معابر است و به همین منظور 80 هزار راننده تاکسی امسال در پایتخت آموزش می بینند. ضمن اینکه آموزش به عابر، رانندگان و راکبان در دستور کار ما قرار دارد. البته رانندگان نمونه نیز هر هفته معرفی و تشویق می شوند.
    به گفته رئیس پلیس راهور تهران رانندگانی که مرتکب تخلف شده و خودروی آن ها توقیف می شود باید قبل از ترخیص خودرو حتما در کلاس های آموزشی شرکت کنند.
    رحیمی از هوشمند سازی 12 تقاطع پایتخت خبر داد و افزود: ارسال جریمه های آزمایشی دوربین های ثبت تخلف چهارراهها و تقاطع ها آغاز شده است و طی شش ماهه نخست امسال 90 تقاطع به دوربین های ثبت تخلف تجهیز می شوند. همچنین توقف روی خط عابر پیاده جریمه 20 هزارتومانی و عبور از چراغ قرمز جریمه 100 هزار تومانی و 5 نمره منفی برای رانندگان متخلف به همراه دارد ضمن اینکه برای نخستین بار دوربین های ثبت تخلف عدم حرکت بین خطوط به زودی در بزرگراه همت نصب می شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/17205
    سوخت یورو 4 از اواخر خرداد می آید
    شش سال پیش در چنین روزی رئیس سابق مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست کشور از توزیع گسترده سوخت یورو 4 از اواخر خردادماه امسال خبر داد.
    سید امیر فاتح وحدتی در رابطه با روند اجرای طرح جامع آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست تمامی خودروهای تولید داخل باید با استاندارد آلایندگی یورو 4 و خودروهای وارداتی با استاندارد یورو 5 و موتورسیکت ها نیز از اول مهرماه با استاندارد یورو 3 تولید شوند.
    وی با بیان اینکه در این راستا براساس برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها وزارت صنایع موظف شده است که استاندارد یورو 4 را برای همه خودروهای داخلی اجرا کند، تصریح کرد: حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری باید همه خودروها بر اساس استاندارد یورو 4 وارد بازار شوند.
    رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست کشور همچنین در مورد عرضه سوخت استاندارد نیز گفت: وزارت نفت نیز براساس همان برنامه مکلف شده است سوخت استاندارد یورو 4 را از ابتدای سال توزیع کنند که در این راستا مقداری سوخت قبل از سال در هفته هوای پاک سال گذشته توزیع شد.

    http://www.asrekhodro.com/News/17213

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو