فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

نگاهی به محصولات تولید محدود روز‌های اخیر

عصر خودرو- ساخت نمونه‌های تولید محدود و خاص و در دنیای خودروهای سنگین یک روال عادی و پر‌طرفدار در شرکت‌های سنگین‌ساز اروپایی به شمار می‌رود. این رویه از ابتدای قرن بیست‌و‌یکم با سرعت بیشتری دنبال می‌شود و می‌توان نمونه‌های فراوانی از این گونه خودروها را در سنگین‌سازان اروپایی مشاهده کرد که در این بین، مرسدس بنز در رتبه اول قرار دارد.

نگاهی به محصولات تولید محدود روز‌های اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، ساخت نمونه‌های تولید محدود و خاص به دلایل مختلفی انجام می‌شود. برای مثال، در پایان تولید یک نسل، موفقیت در بازاری خاص، موفقیت در رشته‌های ورزشی مختلف که شرکت سازنده به عنوان حامی و اسپانسر آنها بوده است، حضور در بازاری جدید و... . در این مطلب نگاهی داریم به جدیدترین ساخته‌های تولید محدود اروپاییان.

     

    مان TGX
    در آخرین روز‌های عمر پربار MAN TGX هستیم و با توجه به عکس‌هایی که از تست‌های نسل جدید این خودرو منتشر شده است، باید به‌زودی منتظر حضور نسل جدید آن باشیم. کشنده TGX و به دنبال آن دیگر محصولات تجاری و باربری MAN، موفقیت‌های زیادی با نسل‌های فعلی خود داشتند و طراحی ساده و زیبای این محصول باعث شد تا از سال 2007 با تغییرات اندکی که روی نمای بیرونی و تجهیزات داخلی آن انجام می‌شد، کماکان در بازار، رقابت طرفدار داشته باشد. این نسخه محدود به نام Lion Pro Edition نامگذاری شده ‌که ترکیب دو‌ رنگ مشکی و قرمز در آن، جذابیت زیادی برای این نسخه به همراه داشته است. داخل این کشنده نیز با ترکیبی از چرم و آلکانترا، نمایی لوکس و زیبا پیدا کرده است و در داخل اتاق نیز به طور فابریک یک عدد مایکروفر و وسایلی مثل قهوه‌جوش و چای‌ساز و... نیز قرار داده شده است. این کشنده از یک موتور 500 اسب بخاری با 2500 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد که به کمک یک گیربکس 2+12 سرعته اتوماتیک، نیرو به چرخ‌های عقب آن منتقل می‌شود. قابل ذکر است که این کامیون فقط در تیپ دو محور 2×4 ساخته خواهد شد و قبلا نیز نسخه‌ای خاص دیگر با ترکیب رنگی که برعکس این مدل است، از سوی MAN عرضه شده بود. این طرح چندین سال است که برای خودروهای خاص MAN با رنگ‌آمیزی‌های مختلف به عنوان کامیون‌های تولید محدود و نسخه‌های خاص، استفاده می‌شود.

    نسخه محدود Lion Pro Edition در آخرین روز‌های حضور نسل TGX ساخته شده است.

     

    آکتروس شماره 1
    بازار انگلستان یکی از مهم‌ترین و پر‌رونق‌ترین بازار‌های خودروهای تجاری در دنیا محسوب می‌شود که مرسدس بنز نیز در آن سهم بالایی برای خود دست و پا کرده است. این کشنده به نام  Actros 1 نامگذاری شده است که عدد 1 اشاره به درجه‌یک بودن یک کشنده برای حمل‌و‌نقل دارد. این کشنده به صورت سه‌محوره 2×6 و فقط به تعداد 100 دستگاه ساخته می‌شود که دو رنگ مشکی و نقره‌ای مشکی برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین بزرگ‌ترین کابین آکتروس یعنی سری گیگا اسپیس برای آکتروس شماره 1 استفاده می‌شود و موتور 15.6 لیتری 625 اسب بخاری به صورت استاندارد و همچنین نمونه ضعیف‌‌تر 12.8 لیتری 530 اسب بخاری به صورت سفارشی ‌روی آن نصب خواهد شد. برای این کشنده انبوهی از تجهیزات ظاهری و ایمنی و راهبری در نظر گرفته شده ‌تا مثل سیاست همیشگی مرسدس بنز در تولید خودروهای خاص خود، یک مرسدس بنز کاملا متمایز به دست مشتری برسد.

    آکتروس 1 با موتور 625 اسب بخاری و یا به انتخاب مشتری با پیشرانه 530 اسبی به تعداد 100 دستگاه برای بازار انگلیس ساخته می‌شود.

     

    رنو سری T برای روسیه
    فروش کامیون‌های رنو در روسیه چندان خوب نیست و به همین خاطر این شرکت قصد دارد تا با نسخه‌ای خاص از سری T به نام T-High Mundial Edition که برای جام جهانی 2018 روسیه تدارک دیده شده است، کمی وضعیت خود را در این بازار بهبود دهد. این کامیون به رنگ سبز با طراحی فوتبالی روی بدنه، برای همراهی با جام جهانی 2018 آماده شده ‌و رنو برای این نسخه خاص، یک کامیون سقف بلند با کف تخت انتخاب کرده است تا از همه نظر بتواند نظر‌ها را به خود جلب کند. رنو  Mundial Edition از یک موتور DXi13 با 480 اسب بخار قدرت و یک گیربکس 12‌سرعته از سری اپتی درایو استفاده می‌کند.

    همزمان با جام جهانی 2018، رنوسری T خود را با نسخه محدود Mundial Edition روانه بازار روسیه خواهد کرد.

     

    نود سالگی DAF
    90 سال حضور داشتن در بازاری که تا امروز بسیاری از نام‌ها و نشان‌ها را در خود محو کرده است، جز با یک برنامه‌ریزی بلند‌مدت و عرضه محصولاتی که همیشه کیفیت و کارایی در آنها موج بزند، ممکن نیست. در ماه فوریه، شرکت هلندی DAF برای 90 سال حضورش در بازار خودروهای تجاری جشنی برپا کرد و بر همین اساس نسخه‌ای خاص از سری XF خود را برای این برنامه تدارک دید. برای این کشنده، از کابین SSC یعنی بزرگ‌ترین کابین DAF XF استفاده شده ‌و در کنار عناصر و المان‌های لوکس به‌کار‌رفته در آن،  قلب تپنده این کشنده نیز از قوی‌ترین موتور سری MX13 یعنی پیشرانه پر‌قدرت 530 اسب بخاری انتخاب شده است. این کشنده را می‌توان در 3 رنگ قرمز، مشکی و آبی و با تیپ‌های حرکتی دو‌محوره 2×4 و سه‌محوره 2×6 سفارش داد. این کشنده به نام DAF XF90 شناخته می‌شود.

    داف برای نود سالگی فعالیت خود، نسخه خاصی از XF را با موتور 530 اسب بخاری عرضه کرده است.

     

    نویسنده: علیرضا داودی

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو