فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی قطعی است

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه کاهش تعرفه خودرو های هیبریدی انجام شده و نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد، گفت: طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس رای لازم را کسب کرده است و تصمیم گیری نهایی برای ارائه به صحن به جلسه بعد از تعطیلات موکول شد.

کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی قطعی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹:۰۰

    ولی ملکی در گفت و گو با پایگاه خبری عصر خودرو با اشاره به جلسات برگزارشده درباره ساماندهی بازار خودروهای وارداتی و داخلی ، گفت: تا کنون سه جلسه پیرامون این طرح برگزار شده است ؛ در جلسه اول اعضاء انجمن واردکنندگان خودرو حضور داشتند و مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند، در جلسه دوم نیز با حضور معاونت وزیر صنعت و معاونت امور گمرکی مباحث جدی مطرح شد.
    نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آخرین جلسه ای در ارتباط با این طرح روز یک شنبه با معاون وزیر صنعت  در ساختمان وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد که نتاج این جلسات در قالب گزارش هایی مکتوب در جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سوی بنده به طور کامل ارائه شد.
    وی افزود: در جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ، مدیرعامل دو خودرو سازی کشور، برخی از مسئولین قطعه سازی کشور و نمایندگانی از انجمن واردکنندگان حضور داشتند، مسائل و مشکلات صنعت خودرو به صورت مکتوب و در قالب گزارش از سوی متولیان امور مربوطه با سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس به بحث گذاشته شد و مخالفان و موافقان طرح پیشنهادهای خود را مطرح کردند.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: همچنین در این جلسه طراح طرح ساماندهی بازار خودرو که یک فوریت آن در صحن علنی مجلس تصویب و به کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بررسی بیشتر ارجاع داده شده بود در ارتباط با این طرح گزارشی را ارئه داد که تصمیم گیری نهایی برای ارائه این طرح به صحن به جلسه بعد از تعطیلات موکول شد.
    ملکی با بیان اینکه طرح ساماندهی بازار خودرو و کاهش تعرفه واردات خودرو در کمیسیون رای لازم را کسب کرده است ، گفت:بحث افزایش تعرفه واردات خودرو های هیبرید در ماه های گذشته مشکلاتی را برای واردکنندگان این خودرو ها به وجود آورد که با ورود مجلس بخش قابل توجهی از این مشکلات هموار شده است به گونه این که خودرو های هیبریدی که 100 درصد با برق کار می کنند تعرفه آنها به حالت قبل بازگشت و از سوی دیگر، خودرو‌هایی که هیبریدی بنزینی است عوارش واردات این خودرو ها به زیر 20 درصد رسیده است .
    وی تصریح کرد: مشکلی در ارتباط با کاهش تعرفه خودرو های هیبریدی وجود ندارد وبنده از وزارت صنعت ، معدن و تجارت کتبا دستور کاهش تعرفه واردات این خودروهای را دریافت کرده ام.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به اوضاع صنعت خودرو کشور بعد از خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت : خروج آمریکا از برجام براوضاع سیاسی و تجاری کشور سایه انداخته است و به طوری که با پا پس کشیدن شرکت های اروپایی و حتی کشورهای کره و ژاپن مراودات تجاری با ما را قطع یا کاهش داده اند. بنابراین باید تصمیم هایی اتخاذ شود که کمترین ضربه را به صنعت خودرو کشور وارد کند و باید هدفمند در این صنعت در راستای ارتقاء کیفیت و سایر مسائل حرکت کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو