فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای اسلامی قزوین:

دولت نوسازی ناوگان تاکسیرانی را پیگیری کند

عصر خودرو- رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر خروج خودروهای فرسوده مانند تاکسی ها از سوی دولت، گفت: با پرداخت تسهیلات لازم نوسازی می توان در خارج کردن این نوع خودروها به سرعت عمل کرد.

دولت نوسازی ناوگان تاکسیرانی را پیگیری کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، حکمت الله داودی شنبه شب در نشست صحن شورای اسلامی قزوین که با حضور اعضای ستاد هوای پاک برگزار شد، افزود: با توجه به میزان آلودگی 50 درصدی این شهر توسط سوخت خودروها، آلاینده های دیگری از جمله واحدهای تولیدی و نیروگاه برق حرارتی شهید رجایی نیز وجود دارد که کمتر به آنها پرداخته شده است.
    وی اضافه کرد: مدیریت شهر قزوین در این راستا و به منظور کاهش میزان آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی، امسال 50دستگاه اتوبوس را با 350 میلیارد ریال اعتبار وارد ناوگان اتوبوسرانی کرد.
    به گفته داودی، تمام سوخت مورد استفاده برای اتوبوس های یاد شده نیز یورو 2004 است.
    رئیس شورای اسلامی قزوین در ادامه اضافه کرد: در حوزه ناوگان تاکسیرانی نیز متاسفانه با وجود مصوبات مربوط به از رده خارج شدن خودروهای فرسوده بخش عمده ای از آنها تاکنون اجرایی نشده و هنوز هم شاهد تردد ماشین هایی مانند پیکان با مدل 81 به پائین هستیم.
    وی، بخش اصلی خارج کردن خودروهای فرسوده را برعهده حاکمیت دانست و گفت: تاکسی های شهری با سه چالش افزایش هزینه، سوخت و استقبال کم مردم مواجه‌اند و دولت برای از رده خارج کردن آنها باید تسهیلات نوسازی را در اختیار آنان قرار دهد.
    داودی یادآور شد: مدیریت شهری قزوین در راستای عمل به وظایف خود، موضوع توسعه وسایل حمل و نقل عمومی را به طور جدی پیگیری می کند تا جایی که امسال هیچ افزایش قیمتی را در کرایه های اتوبوس های درون شهری اعمال نکرد.
    وی ادامه داد: با وجود همه اقدام های انجام شده متاسفانه هنوز شاهد تردد خودروهای تک و 2 سرنشین در ساعات اوج ترافیک در خیابان های اصلی شهر هستیم که این مساله به افزایش میزان آلودگی کمک می کند.
    وی افزود: باید فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی در مهدهای کودک ها و مدارس و سپس مساجد و رسانه ها روز به روز تقویت شود.
    رئیس شورای شهر قزوین در پایان گفت: در آینده نزدیک 10 دستگاه اتوبوس برقی به ظرفیت ناوگان شهر اضافه می شود و در عین حال نیز مذاکراتی را برای ورود موتورهای برقی به انجام رسانده ایم.
    مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: با گرم شدن زمین، آلایندگی های محیط زیست به یک مشکل و دغدغه جدی در دنیا مطرح شده است.
    ایرج زاهدپور افزود: با توجه به اینکه در حوزه محیط زیست وقوع هر رویدای، سایر نقاط را تحت تاثیر خود قرار می دهد از این رو نباید به این نوع مسایل نگاه جزیره ای صورت بگیرد.
    زاهدپور ادامه داد: به نظر می رسد برای رسیدن به تصمیمات بهتر در حوزه محیط زیست، دبیرخانه هوای پاک چند پروژه مشخص را اولویت بندی کرده و به صورت مصداقی در اختیار شورای شهر قرار دهد.
    معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین نیز در ادامه این نشست با اشاره به تصویب سند جامع آلودگی هوا در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، یادآور شد: در این سند برای رسیدن به وضعیتی مطلوب در این حوزه وظایفی هم به شهرداری ها محول شده است.
    عبدالحسین مظفری اضافه کرد: تجهیز اتوبوس ها به کاتالیست، تقبل شهرداری برای استقرار 2 ایستگاه سنجش کیفی آلودگی هوا، همکاری در جهت تحقق سه شنبه های بدون خودرو و توسعه استفاده از دوچرخه از جمله مواردی بوده که برای شهرداری ها در نظر گرفته شده است.
    در نشست شورای اسلامی شهر قزوین همچنین اعضای شورا با پرداخت 800 میلیون ریال از سوی شهرداری برای تجهیز و بازسازی سالن نمایش کتابخانه علامه رفیعی موافقت کردند.
    همچنین کمک هزینه شهرداری به جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به میزان یک میلیارد ریال نیز به تصویب رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو