فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای قزوین:

ثبت ۲۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی قزوین

عصر خودرو- مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری، تردد تعداد ۲۰ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۱۹۵ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسید.

ثبت ۲۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی قزوین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، افشین پیرنون  اظهار داشت: دستگاه های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می رسانند.

    وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از 48 سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری 20 میلیون و 965 هزار 195 وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راهها 16 میلیون و 618 هزار و 56 تردد معادل 79.2 درصد کل تردد استان بوده است.

    مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای قزوین گفت: بیشترین میزان ترافیک در اردیبهشت ماه سال جاری مربوط به 12 اردیبهشت ماه بوده است در این روز آزاد راه قزوین – آبیک «رفت و برگشت» با ثبت تردد 139 هزار و 79 وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

    پیرنون بیان کرد : از مجموع کل تردد شمارش شده استان، 3 میلیون و 252هزار و 247 تردد معادل 15.5 درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است. محور ساوه-بوئین زهرا و بالعکس با 152 هزار و 61 وسیله «معادل 54 درصد»، بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: متوسط نرخ جریان ترافیک «تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می کنند» در سطح کل راههای مواصلاتی استان معادل 587 وسیله نقلیه در ساعت بوده است. بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در اردیبهشت ماه، مربوط به آزاد راه قزوین- آبیک با 2 هزار و 186 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

    پیرنون متوسط سرعت تردد در آزاد راهها را 87.9 و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را 70.8 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این مدت 97.5 کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان – قزوین بوده است.

    در ماه گذشته تعداد 742 هزار و 517 خودرو معادل 3.5 درصد از کل تردد در محورهای مواصلاتی استان دارای تخلف سرعت بوده و 17.67 درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده اند. بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - آبیک با 547 هزار و 92 وسیله نقلیه «معادل 33 درصد» بوده است.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو