فونیکسریمکسبهتام

خیابان های مازندران ۲ برابر ظرفیت مسافر ، تاکسی دارد

عصر خودرو- معاون دفتر فنی استانداری مازندران گفت که شهرهای این استان در حال حاضر حدود ۲ برابر ظرفیت مسافران موجود ، تاکسی دارند .

خیابان های مازندران ۲ برابر ظرفیت مسافر ، تاکسی دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، پژمان اژدری آمار تاکسی های درون شهری استان را 13 هزار دستگاه اعم از خودرو سواری و ون اعلام کرد و افزود : نیاز کنونی استان حدود هفت هزار دستگاه است.
    وی علت مازاد حدود 50 درصدی تاکسی در شهرهای مازندران را صدور مجوز بدون نگاه تخصصی ، علمی و آمایشی مبتنی بر نیاز جمعیتی در گذشته دانست .
    معاون دفتر فنی استانداری مازندران با اظهار این که بخشی از مجوزها به بهانه کاهش بیکاری صادر شده بود ، گفت : وجود تاکسی های مازاد سبب شلوغی خیابان های شهرهای استان و ایجاد بحران تردد شده است .
    وی کندی تردد ، پر شدن فضای خیابان ، تشکیل صف های چند صد متری و برخی مواقع کیلومتری تاکسی ها و اذحام در ایستگاهها را از مشکلات وجود تاکسی های مازاد برشمرد.
    اژدری جلوگیری از صدور سهیه و مجور را یکی از اصلی ترین برنامه های استانداری برای مدیریت وضعیت موجود برشمرد و افزود : از 2 سال پیش تا کنون هیچ مجوز جدید برای تاکسی شهری صادر و خودرو جدیدی هم به ناوگان تاکسیرانی استان اضافه نشده است .
    وی گفت : در حال حاضر تمامی شهرهای استان در حال مطالعه و بررسی کارشناسانه بر موضوع ترافیک و ظرفیت ترددی شهر هستند که برخی از این مطالعات پایان یافته است و از این پس بر مبنای این مطالعات مجوز صادر می شود .
    ** نوسازی بیش از 2 هزار دستگاه تاکسی
    معاون دفتر فنی استانداری مازندران همچنین گفت که همزمان با طرح جلوگیری از صدور مجوز و سهمیه تاکسی در استان ، نوسازی ناوگان فرسوده در دستور کار قرار گرفته و تا کنون بیش از 2 هزار و 200دستگاه تاکسی تعویض و نوسازی شده است .
    وی با اعلام این که در حال حاضر 20 درصد ناوگان تاکسیرانی استان فرسوده است ، افزود : متاسفانه برخی از مالکان به بهانه مشکلات مالی اقدام به تعویض خودرو فرسوده نمی کنند که باید چاره اندیشی شود.
    اژدری توضیح داد : در گذشته از وجود کارت سوخت و موارد اینچنینی به عنوان اهرم فشار برای تعویض خودروی فرسوده و نوسازی ناوگان استفاده می شد و تلاش داریم تا در آینده این موضوع را قانونمند کرده و نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده فعال در ناوگان تاکسیرانی اجباری شود.
    وی تاکید کرد : دولت تسهیلات کم بهره و مطلوبی برای دارندگان تاکسی فرسوده در نظر گرفته است که در شرایط کنونی و با در نظر گرفتن استهلاک خودروهای فرسوده و هزینه بر بودن آنها ، برای تاکسی داران مقرون به صرفه است .
    او افزود : دولت در کنار خرید خودروی فرسوده و اعطای یارانه سه میلیون تومانی ، تسهیلات کم بهره حدود 9 درصدی را نیز برای دارندگان خودرو فرسوده در نظر گرفته است .
    اژدری سن مفید خودرو خدمات عمومی مانند تاکسی را بر اساس قانون 10 سال اعلام کرد .
    از حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت مازندران حدود 57 درصد در 22 شهرستان و 58 شهر زندگی می کنند .
    علاوه بر این شهر های مازندران به دلیل گردشگر پذیر بودن استان و میزبانی از حدود 50 میلیون نفر شب اقامت گردشگر در اکثر زمان سال با افزایش حجم تردد و ترافیک مواجه هستند .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو