فونیکسریمکسبهتام

آغاز فعالیت خط ۵ متروی تهران در روزهای جمعه

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، اعلام کرد که خط ۵ مترو در روزهای جمعه نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

آغاز فعالیت خط ۵ متروی تهران در روزهای جمعه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  فرنوش نوبخت در مورد آخرین وضعیت بهسازی خط 5 متروی تهران (تهران – گلشهر) اظهار کرد:  از فروردین ماه 1396 به دلیل انجام عملیات بهسازی، خط 5 متروی تهران و حومه جمعه‌ها پذیرش مسافر نداشت که از 4 خردادماه سال جاری با اتمام فاز یک عملیات بهسازی،  سرویس دهی به مسافران این خط روزهای جمعه نیز انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: خط 5 متروی تهران و حومه، جمعه‌ها از ساعت 8 تا21:30 با فاصله حرکت هر نیم ساعت یک قطار فعال خواهد بود. حدود 20 سال از زمان بهره‌برداری خط 5 می‌گذرد که باعث ایجاد فرسودگی شده بود. گذر این زمان بهسازی خط را ضروری کرده بود؛ به همین دلیل فاز نخست عملیات بهسازی این خط از دی ماه سال 95 آغاز شد. در این مدت بیش از 3650 نفر روز کار مشاوره، 32 هزار و 850 نفر روز کار عملیاتی و 12700 نفر روز کار کارشناسی و نظارتی انجام شده است.

    نوبخت با بیان اینکه خط تهران – گلشهر، در دو دهه فعالیت" بالاست و زیرساختهای موجود" خاصیت ارتجاعی و نگهداشت خود را از دست داده بود افزود: این موضوع باعث وارد شدن ضربات بیشتری به ناوگان هنگام  عبور قطار می‌شد؛ به این ترتیب جدا از آسیبی که به تجهیزات وارد می‌شد، آسایش مسافران متروی تهران و حومه نیز  تحت تاثیر قرار می‌گرفت. با توجه به این موضوع در فاز اول بهسازی خط 5، بالغ بر 80 هزار متر مکعب «بالاست» تعویض شد. بهسازی کامل 9 دستگاه سوزن، تعویض بیش از 1400 قطعه تراورس و 60 شاخه ریل از دیگر اقدامات انجام شده در این پروژه است.

    به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، عملیات بهسازی خط 5 متروی تهران تاکنون 30 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

    وی تصریح کرد: در مدت انجام عملیات بهسازی باز بودن خط و سرویسدهی به مسافران، جز اولویت‌های ما قرار داشت و کارگران تنها در فرصت 12 شب تا 4 صبح و جمعهها میتوانستند  فعالیت کنند. فاز دوم بهسازی خط 5، حدفاصل ایستگاه کرج تا ایستگاه گلشهر نیز به صورت شبانه‌ و بدون تعطیلی خط انجام می‌شود.

    بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه،  نوبخت همچنین ابراز امیدواری کرد که مجموع اقدامات این شرکت در بهسازی خط 5 باعث افزایش کیفیت خدمات، روان شدن مسیر حرکت قطارها و آسایش بیشتر مسافران شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو