فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اعزام تیم ۲ نفره کمیسیون صنایع برای بازدید از انبارهای خودروسازان

احتکار خودروها با حضور شریعتمداری بررسی می شود

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از بازدید هیئت دو نفره کمیسیون متبوعش از مجموعه های خودروسازی، خطوط تولید و انبارهای خودروسازی ها خبر داد.

اعزام تیم ۲ نفره کمیسیون صنایع برای بازدید از انبارهای خودروسازان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، محمدرضا منصوری با اشاره به درخواست خودروسازان برای افزایش 24 درصدی قیمت خودروهای داخلی گفت: در این نشست بحث احتکار خودروها از سوی برخی نمایندگان مطرح شد که خودروسازان این موضوع را تکذیب کرده و می گویند که قطعه سازان قطعه کم ارائه می دهند و این موضوع سبب پایین آمدن تیراژ تولید شده است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: مقرر شد که دو نفر از نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس بازدیدی از مجموعه های خودروسازی، خطوط تولید و انبارهای آنها داشته باشند و گزارشی در این باره به کمیسیون ارائه دهند.

    حداکثر افزایش قیمت خودرو می تواند 5 درصد باشد

    وی با بیان اینکه خودروسازان می گویند که به دلیل اختلاف قیمتی با شورای رقابت فروش خودروها کاهش یافته است که این توجیه صحیحی نیست، ادامه داد: اگر قرار است که قیمت خودروها افزایش یابد نهایتا  5 درصد می تواند افزایش داشته باشد چراکه 20 درصد قطعات خودروها وارداتی بوده و 80 درصد داخلی بوده و افزایش دلار تاثیری بر روی خودروهای داخلی ندارد.

    نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مقرر شده که وزیر صنعت، معدن و تجارت سه شنبه آتی در کمیسیون صنایع و معادن توضیحاتی در این باره ارائه دهد، یادآور شد: کمیسیون صنایع و معادن با فشار به خودروسازان اجازه افزایش قیمت را نمی دهد و حداکثر افزایش قیمت خودرو می تواند 5 درصد باشد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: احتکار خودرو توسط خودروسازان و افزایش قیمت به بهانه گرانی دلار به هیچ وجه توجیهی ندارد و خودروسازان باید خودروهای با کیفیت به مردم ارائه دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو