فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:

نوسازی ناوگان تاکسیرانی از سر گرفته می شود

عصر خودرو- مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی که به دلیل بدهی‌های معوق شرکت‌های خودروساز متوقف شده بود، اختصاص داد.

نوسازی ناوگان تاکسیرانی از سر گرفته می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مرتضی ضامنی روز دوشنبه افزود: از این میزان اعتبار 100 میلیارد تومان آن مربوط به بدهی‌ معوق گمرک به شرکت خودرو ساز است که در حال وصول است و باقی این رقم برای ادامه و از سرگیری طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اختصاص خواهد یافت.

    وی ادامه داد: بنابر این، شرکت خودروساز قول داده است که طرح نوسازی را به جریان بیندازد و حدود 4 هزار و 500 راننده تاکسی که پشت نوبت این طرح معطل ماندند، می‌توانند فرآیند نوسازی تاکسی خود را تکمیل کنند و خودروهای خود را تحویل بگیرند.
    ضامنی اعلام کرد: طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از اسفند ماه سال 96 متوقف شده بود و در اردیبهشت ماه امسال هم با پیگیری های انجام شده و نشست هایی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم این اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه برای ادامه این طرح اختصاص یافت.
    مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: همچنین در این نشست قرار شد که برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی قیمت گذاری خودروی سمند و پژو 405 انجام و هفته آینده اعلام شود.
    وی خاطر نشان کرد: شنیده ها حاکی از این است که قیمت این خودروها افرایش خواهد داشت و به دنبال این افزایش نیز به دنبال این هستیم که میزان اعطای تسهیلات به منظور نوسازی تاکسی های فرسوده نیز افزایش یابد.
    وی اعلام کرد: اگر دستگاه های ذیربط با نوسازی ناوگان تاکسیرانی مانند، بانک های عامل، گمرک و شرکت خودرو ساز همکاری و مشارکت خوبی داشته باشند، پیش بینی می شود که تمام تاکسی های فرسوده که حدود 120هزار خودرو هستند بتوانیم نوسازی کنیم.
    ضامنی با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی‌ از بهمن ماه سال 94 آغاز شد، گفت: تا کنون 71 هزار تاکسی فرسوده از رده خارج و 61 هزار دستگاه تاکسی جدید به متقاضیان واگذار شده است و همچنین برای 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده نیز اسقاط بدون جایگزین انجام شده است و 4 هزار و 500 تاکسی نیز فرآیند نوسازی را انجام داده اند و منتظر تحویل خودرو هایشان هستند.
    به گزارش ایرنا، اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور، مجری طرح نوسازی تاکسی های فرسوده است، پیرو مصوبه هیات وزیران و اقدامات انجام شده در خصوص طرح نوسازی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده، از بهمن ماه 1394 امکان ثبت نام برای تاکسی های فرسوده تا مدل سال 1386 فراهم شد.
    متقاضیان دریافت تاکسی نو می توانند با مراجعه به بانک های عامل تسهیلات 200 میلیون ریالی با نرخ 16 درصدی با بازپرداخت در اقساط 48 ماهه دریافت کنند.
    این افراد 5 میلیون تومان یارانه گواهی اسقاط و 500 هزار تومان هم بابت لاشه خودرو فرسوده دریافت می کنند.
    خودروهای جایگزین طرح یاد شده شامل سمند EF7 و پژو 405 GLX مجهز به مخزن CNG است.
    اجتمام*2181 *1569
    انتهای پیام /*

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو