فونیکسریمکسبهتام

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

واردکنندگان لاستیک ملزم به عرضه به موقع کالا در بازار هستند

هرگونه افزایش خودسرانه قیمت ها به بهانه افزایش نرخ ارز ممنوع است

عصر خودرو- معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت گفت: واردکنندگان انواع تایر ملزم به اجرای دقیق ضوابط عمومی قیمتگذاری مطابق مفاد مندرج در درگاه اینترنتی این سازمان می باشند .

واردکنندگان لاستیک ملزم به عرضه به موقع کالا در بازار هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شاتا،  وحید منایی با بیان اینکه حدود 37 درصد از میزان نیاز کشور به تایر از محل واردات تامین می گردد افزود: براساس ابلاغ مصوبه هیات وزیران مبنی بر یکسان‌سازی نرخ ارز از همان تاریخ برای همه مصارف ارزی قانون و تعریف شده (براساس هردلار معادل 42000 ریال)، کلیه هزینه‌های مرتبط با واردات انواع تایر نیز برمبنای نرخ مذکور تأمین و تخصیص شده و هرگونه اظهارنظردر خصوص افزایش یا کاهش قیمت مستلزم بررسی اسناد و مدارک مربوط می باشد.
    وی ادامه داد : باتوجه به قرار گرفتن تایر در زمره کالاهای گروه دوم مصوبه ستادهدفمندسازی یارانه‌ها و به لحاظ حساسیت تامین نیاز بازار این کالا ، کلیه شرکتهای واردکننده موظف به عرضه به موقع انواع تایر با اولویت تایرهای فاقد تولید داخل در سطح بازار سراسر کشور و خودداری از نگهداری انواع تایر وارداتی ( سواری ، اتوبوسی ، باری و ... ) به قصد گرانفروشی، احتکار و انتفاع بیشترهستند .
    منایی ادامه داد : این شرکت ها ملزم به اجرای دقیق ضوابط عمومی قیمت گذاری کالاهای وارداتی مطابق مفاد مندرج در سامانه این سازمان به نشانی CPPO.mimt.gov.ir می‌باشند.
    عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت تاکید کرد: هرگونه افزایش خودسرانه قیمتها به بهانه افزایش نرخ ارز ممنوع بوده و با تخلفات احتمالی مطابق قوانین تعزیری برخورد می شود.
    به گفته وی هموطنان عزیزمی توانند شکایات خود را ازطریق سازمان صنعت ، معدن وتجارت استانها درسراسرکشور ویا ازطریق سامانه تلفنی 124 مطرح تا دراسرع وقت مراتب رسیدگی و نتیجه منعکس شود .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو