فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

توافق ۵۰۰ میلیون دلاری برای طراحی خودرو توسط یک شرکت چینی

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی رئیس سابق هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) از توافق ۵۰۰ میلیون دلاری یک شرکت چینی برای طراحی خودرو در ایران خبر داد.

توافق ۵۰۰ میلیون دلاری برای طراحی خودرو توسط یک شرکت چینی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، مجید هدایت با اشاره به ابراز علاقه سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار خودروی ایران، گفت: برای حمایت از تولید داخل تنها در بخش طراحی و نه در تولید، بدنبال جذب مشارکت خارجی ها در تولید خودرو هستیم که در این خصوص توافقی سه جانبه با مشارکت ایدرو، یک شرکت چینی و خودروسازی بهمن صورت گرفته است.
    وی افزود: براساس این توافق 500 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای طراحی خودروی ایرانی در نظر گرفته شده و از آنجا که محوریت این کار با بخش خصوصی(گروه خودروسازی بهمن) است، انتظار می رود این گروه خودروسازی هر چه سریعتر در جهت اجرایی شدن این توافق اقدام کند.
    وی ادامه داد: در سال گذشته دو سرمایه گذاری با مشارکت شرکت های خارجی برای پیستون سازی و تولید پارچه انجام شد که سرمایه گذاری پیستون سازی با شرکت ایتالیایی و سهم 20 درصدی سرمایه گذاری خارجی و پروژه تولید پارچه نیز با یک برند مطرح ترکی انجام شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/16602

    کاهش بی‌سابقه تولید خودرو در ایران
    شش سال پیش در چنین روزی تولید انواع خودرو در ایران در نخستین ماه سال 91 به پایین‌ترین سطح خود طی سه سال اخیر رسید.
    براساس آمار انجمن خودروسازان ایران، تولید انواع خودرو در کشور در فروردین ماه سال 91 در مقایسه با مدت مشابه سال 90 با کاهش 32.6 درصدی به 57 هزار و 603 دستگاه رسید. این میزان تولید نسبت به فروردین سالهای 1389 و 1388 نیز به ترتیب 31.3 و 15.8 درصد کاهش نشان می دهد. این برای نخستین بار طی چند سال اخیر است که تولید ماهانه خودرو در ایران با کاهش مواجه می شود.
    آمار همچنین نشان می دهد که در نخستین ماه سال 91 تولید خودرو در همه گروه ها کاهش یافت. به طوری که تولید انواع سواری با کاهش 27.4 درصدی بالغ بر 53 هزار و 740 دستگاه شد. تولید انواع وانت نیز با افت 69.1 درصدی به 2953 دستگاه رسید.

    http://www.asrekhodro.com/News/16599
    ایران امسال 30 هزار خودرو در عراق تولید می‌کند
    شش سال پیش در چنین روزی بلومبرگ به نقل از ایران خودرو اعلام کرد این شرکت قصد دارد 30 هزار دستگاه خودرو در عراق تولید کند.
    بر اساس این گزارش شرکت ایران خودرو طی بیانیه ای الکترونیک به بلومبرگ اعلام کرد این شرکت قصد دارد طی سال 2012 میلادی بیش از 30 هزار دستگاه خودرو که بیشتر آن سمند خواهد بود در بازار عراق تولید و عرضه کند .

    بر اساس این گزارش شرکت ایران خودرو قصد دارد لوازم یدکی و تجهیزات مورد نیاز برای تولید این خودروها را به عراق منتقل کند . بر این اساس فعالیت ایران خودرو در عراق از ابتدای سال 2011 میلادی آغاز شده است . ایران خودرو در این نامه اشاره ای به جزییات بیشتری در خصوص این خبر نکرده است

    http://www.asrekhodro.com/News/16594

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو