فونیکسریمکسبهتام

معاون اجتماعی دادگستری استان اردبیل تاکید کرد

ایمنی خودرو و گسترش بزرگراه‌ها در جهت کاهش سوانح رانندگی مورد توجه متولیان قرار گیرد

صدور قبض‌های ارشادی برای رانندگان با موضوع کاهش تصادفات

عصر خودرو- معاون اجتماعی دادگستری استان اردبیل با توجه به تصادفات جاده ای این استان گفت: در کنار اهمیت توسعه بزرگراه‌ها در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای بحث ایمنی خودرو و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و احترام به قوانین و مقررات نیز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

ایمنی خودرو و گسترش بزرگراه‌ها در جهت کاهش سوانح رانندگی مورد توجه متولیان قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل  بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت: یکی از مسیر‌های که متاسفانه شاهد بیشترین تصادفات هستیم جاده‌های شمال استان اردبیل است که حدود 70 درصد از تصادفات فوتی و جرحی در این مسیر‌ها اتفاق می‌افتد؛ لذا ورود جدی و متمرکز دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی به این مسئله ضروری بوده تا با اتخاذ برنامه‌ها و اقدامات مناسب شاهد کاهش تصادفات دراین مسیر‌ها باشیم.

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ادامه داد: یکی از موضوعات دیگری که می‌تواند در کاهش تصادفات موثر واقع شود، بحث لزوم توسعه بزرگراه در این استان می‌باشد.

    وی افزود: متاسفانه استان اردبیل از حیث دارا بودن بزرگراه جزو استان‌های محروم است و تنها حدود 130 کیلومتر در استان بزرگراه وجود دارد، در حالی که این استان در حالت استاندارد باید حدود 900 کیلومتر بزرگراه داشته باشد و حتی از استان‌های همجوار خود که حدود 400 کیلومتر بزرگراه دارند نیز بسیار عقب افتاده است.

    این مقام قضایی اظهار کرد: بحث توسعه بزرگراه از خواسته‌ها و مطالبه بر حق مردم استان است و از آنجائی که این امر با جان و مال مردم در ارتباط است بر همه ما تکلیف است تا در پیگیری توسعه بزرگراه در استان بیش از پیش جدی باشیم. امید است نظر به اهمیت موضوع، گام‌های مهم و تأثیر گذاری در این خصوص به همت مسئولین استانی برداشته شود.

    وی در کنار اهمیت توسعه بزرگراه در کاهش تصادفات بر بحث ایمنی خودرو و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و احترام به قوانین و مقررات رانندگی نیز تأکید کرد و افزود: در این راستا نیز اقدامات خوبی از سوی سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی انجام گرفت، به عنوان مثال در تعطیلات عید نوروز امسال صدور قبض‌های ارشادی برای رانندگان با موضوع کاهش تصادفات که در استان انجام گرفت ابتکار بسیار خوبی بود که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد و تأثیر خوبی در کاهش تصادفات داشت.

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در ادامه از اقدامات پلیس راه و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های خدمات رسان در ایام تعطیلات قدردانی کرد و افزود: امید است با تداوم همکاری‌ها و هماهنگی‌ها شاهد کاهش بروز تصادفات و سفر‌های ایمن هم وطنان در استان اردبیل باشیم و در این راستا دستگاه قضایی نیز از تمام ظرفیت نظارتی خود برای بهبود وضعیت موجود استفاده می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط