فونیکسریمکسبهتام

یک مسئول در بیمه مرکزی اعلام کرد:

رصد آنلاین اطلاعات بیمه شخص ثالث

عصر خودرو- مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، از امکان رصد آنلاین و لحظه‌ای اطلاعات بیمه شخص ثالث خبر داد و گفت: این اطلاعات در لحظه، راستی آزمایی می‌شود.

رصد آنلاین اطلاعات بیمه شخص ثالث
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، رمضان نعمتی در اولین نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه گفت: صنعت بیمه نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌ اطلاعات است و البته باید توجه داشت که اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت بیمه، هزینه محسوب نمی‌شود، بلکه یک فرصت است و ما هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به سطح مطلوب به کارگیری فناوری‌ها در صنعت بیمه داریم.

    مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی افزود: در این راستا اگر در حوزه سرمایه‌گذاری آی تی، از سرعت لازم برخوردار نباشیم، به طور قطع در این حوزه به مشکل برخورد خواهیم کرد؛ این در حالی است که سامانه سنهاب در صنعت بیمه، به عنوان یک ابزار نظارتی و تنظیم‌کننده روابط درون صنعت بیمه و نهادهای مرتبط با صنعت بیمه است و در واقع، در بیمه مرکزی نیز یکی از وظایف اصلی، به روزرسانی این سامانه بوده که نیازمند توسعه بیشتری است و بخش بزرگی از آن، مستلزم همکاری و تعامل میان بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه است.

    وی تصریح کرد: شرکت‌های فناوری باید به این صنعت ورود پیدا کنند و با طرح و ایده‌های جدید، به شکوفایی صنعت بیمه کمک کنند.  با به روز رسانی سامانه سنهاب، امکان رصد آنلاین اطلاعات و آمار بیش از پیش، میسر خواهد شد؛ کما اینکه در حال حاضر، اطلاعات بیمه شخص ثالث که نیمی از پرتفوی صنعت بیمه را برعهده دارد؛ در لحظه رصد و راستی آزمایی می شود و بعد از صحت اطلاعات و دریافت کد یکتا به مشتری ارائه می شود.

    نعمتی از ارائه کد یکتا به بیمه های باربری و آتش سوزی تا پایان نیمه اول سال و بیمه های درمان تکمیلی و بدنه تا پایان سال خبر داد و گفت: شرکت های فناوری باید کمک کنند تا با استفاده از ظرفیت های سنهاب و فناوری‌های جدید، شرایط برای شبیه سازی در صنعت بیمه را فراهم کنند تا بتوانیم آثار آیین نامه و مقررات جدید را پیش از اعمال در آن ارزیابی کنیم.همچنین برای شناسایی نقاط ضعف و قوت صنعت بیمه بتوانیم از داده کاوی بهره مند شویم.

    همچنین در این نشست، مجید خاک‌ور آینده صنعت بیمه را در گرو توسعه بیمه‌نامه های الکترونیکی دانست و خاطرنشان کرد: نگاه صنعت بیمه به فناوری باید به سمتی برود که سرویس‌ها را به محل مشتری ببرد نه اینکه مشتری را به دفاتر بیمه‌گذاران راهنمایی کند.

    وی با تاکید بر این نکته که شرکت های بزرگ بیمه‌ای دنیا به مرحله بلوغ تکنولوژی و فناوری رسیده‌اند، اظهار داشت: بیمه الکترونیکی در چند سال آینده به یکی از علاقمندی های جدی شرکت‌های بیمه‌ای مبدل خواهد شد؛ با توجه به سرمایه‌گذاری عظیم در حوزه دیجیتال باید به این پرسش پاسخ بدهیم که آیا صنعت بیمه می تواند خود را با این حجم از پیشرفت ، منطبق کند.

    خاک‌ور، گفت: توسعه یکپارچگی درون شرکتی، توسعه سامانه های مبتنی بر وب ، توسعه اپلیکیشن های تلفن همراه و استانداردسازی از اهداف جدی ماست و اگر تعامل کافی بین دو صنعت صورت بگیرد صنعت بیمه عرصه های نوینی را تجربه خواهد کرد.

    همچنین محمود ضرابی، عضو سندیکای بیمه‌گران نیز در این مراسم گفت: در سال‌های نخستین فعالیت دیجیتالی در شرکت های بیمه اشکالات بسیاری وجود داشت که خوشبختانه هم اکنون ضریب خطا به حداقل رسیده و با بهبود این وضعیت شاهد شرایط بهتری برای صنعت بیمه خواهیم بود؛ این در حالی است که فضای رقابتی بین شرکت های فن آوری که نرم افزارهای متناسب را در اختیار صنعت بیمه قرار می دهند به نفع بیمه گران است و تنوع و کیفیت محصولات را افزایش خواهد داد.

    وی در پایان با ابراز خرسندی از عملکرد شرکت های فنآوری ابراز امیدواری کرد که این روند با شتاب بیشتری به جلو حرکت کند.

    در این میان، ابراهیم کاردگر، مدیر ارشد صنعت بیمه نیز با بیان اینکه توسعه یافتگی ، تولید ناخالص ملی است که در هزاره سوم با حوزه فنآوری اطلاعات ارتباطی ناگسستنی دارد، خاطرنشان کرد: صنعت بیمه باید ریسک های بازار تولید و سرمایه را شناسایی کرده و پوشش های متناسبی ارائه دهد.

    کاردگر با اشاره به تحولات جدی فضای کسب و کار در آینده، اظهار داشت: صنعت بیمه برای تسریع در خدمات، افزایش کارایی و سود به فنآوری گرایش پیدا کرده و در حال حاضر در عرصه بازارسازی توقعات بالاتری از نرام افزارهای بیمه ای دارد.

    وی با تاکید بر اهمیت فنآوری های نوین در توسعه صنعت بیمه گفت: باید این حقیقت را بپذیریم که مرز بین دانش ها برداشته شده و دانش بین رشته ای ، توسعه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

    کاردگر، کلان داده ها را نیز عامل دیگری برای توسعه صنعت بیمه ارزیابی کرد و افزود: ما باید کسانی را تربیت کنیم که اطلاعات پراکنده را به دانش تبدیل کنند چرا که داده های فاقد تحلیل ، ارزش چندانی ندارد.

    همچنین احمد ضرابیه، یکی دیگر از مدیران ارشد صنعت بیمه نیز گفت: مشتریان صنعت بیمه همان هایی هستند که از خدمات دیجیتالی بانک ها و شبکه های ارتباطی استفاده می کنند و بنابراین همین توقعات را هم از صنعت بیمه دارند؛ این در حالی است که صنعت بیمه باید در این مسیر قدم های بلندتری بردارد و نگاهی تازه به کسب و کار خود داشته باشد وگرنه از قافله اقتصاد جا می ماند.

    وی کاهش سود شرکت های بیمه ای را نشانه کهنه بودن  سیستم های بیمه ای دانست و گفت: مدل کسب و کار سنتی محکوم به نابودی است و راهی جز مجهز شدن به فنآوری وجود ندارد.

    ضرابیه ادامه داد: چهل هزار کارآفرین در صنعت بیمه داریم که باید از ایده های آنان حمایت کنیم.

    وی تصریح کرد: محصول بیمه ای معمولا محصول جذابی نیست بلکه یک اضطرار است و به همین خاطر باید در طراحی و عرضه آن از تمامی ابزارهای ممکن استفاده کنیم؛ البته صنعت بیمه باید نیازهای خود را  برای شرکت های نرم افزاری تبیین کند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو