فونیکسریمکسبهتام

معاون امور صنایع وزیر صنعت:

وزیر صنعت حامی واگذاری سهام خودروسازان است

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزیر صنعت با تاکید بر اینکه وزیر صنعت حامی واگذاری سهام خودروسازان است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنان از خصوصی‌سازی و واگذاری سهام شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو حمایت می‌کند وبرخی مطالب منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر خلاف این موضوع صحت ندارد.

وزیر صنعت حامی واگذاری سهام خودروسازان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شاتا، محسن صالحی‌نیا افزود: خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم امکان واگذاری سهام خودروسازان داخلی به‌ویژه ایران‌خودروی خراسان به بخش‌خصوصی از قول وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت صحت ندارد و آقای شریعتمداری همچنان بر واگذاری سهام دولتی خودروسازان بزرگ به بخش‌خصوصی تاکید دارد. صالحی‌نیا تصریح کرد: شرکتی مانند ایران‌خودرو خراسان تحت عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو فعالیت می‌کند و ازلحاظ تولید و تامین، واردات، فروش و بازار به‌صورت یکپارچه از سوی ایران‌خودرو مدیریت می‌شود و در‌صورتی‌که به‌صورت کامل به بخش‌‌خصوصی واگذار شود ارتباطش با ایران‌خودرو قطع می‌شود و این گونه شرکت‌ها بعضا بعد از جدا شدن دیگر محصولی برای تولید ندارند.

    معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت ادامه داد: راهکار این است که برای واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو و سایپا، باید سهام شرکت مادر را طبق قاعده‌ای که وجود دارد به سمت خصوصی‌سازی پیش برد. وی افزود: ادامه واگذاری سهام هم به این صورت است که براساس روال معقول، شرکت‌های توانمند و قابلی مثل قطعه‌سازان، در عرضه سهام خودروسازان شرکت و سهام را خریداری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط