فونیکسریمکسبهتام

با کدام خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون می توان از رانندگی لذت برد؟

خوش رکاب‌ها

عصر خودرو - امروزه بسیاری از خودروسازان بر روی فاکتورهایی مانند کاهش مصرف سوخت، حجم مناسب صندوق، آپشن‌های نصب شده و بسیاری دیگر از المان‌های جانبی تمرکز می‌کنند اما متاسفانه در بسیاری از موارد، تجربه لذت بخش رانندگی در سایه این موارد قرار گرفته و از اولویت مناسبی برخوردار نیست. در نهایت می‌توان گستره بالایی از محصولات را در بازار یافت که با وجوود دارا بودن امکانات جانبی مناسب از پتانسیل لازم برای یک رانندگی به یاد ماندنی را بهره مند نیستند.

خوش رکاب‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اما همچنان برخی از خودروهای موجود در بازار کشور این قابلیت را به شما عرضه می‌کنند و با کمی جستجو می توان خودروهای مناسب این پارامتر را یافت. با محدود کردن سقف قیمت به 100 میلیون تومان شاید انتخاب‌ها بسیار محدودتر شوند اما همچنان می‌توان مواردی را یافت که در کنار هزینه کمتر، لذت یک رانندگی خوب را به راننده القا می‌کنند. در ادامه این مقاله به معرفی چند خودرو با این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.


1. FAW Besturn B50F
قیمت: 63 الی 77 میلیون تومان
این خودرو از یک پیشرانه 1.8 لیتری با توان تولید  142 اسب بخار قدرت بهره می‌برد که می‌تواند به لطف گیربکس 6 سرعت اتوماتیک آیسین، در کمتر از 11 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. هر چند آسا حدود 1395 کیلوگرم وزن دارد اما به دلیل ارتفاع بسیار کم تا زمین و طراحی بر روی پلتفرم مزدا 6، مرکز ثقل در نقطه مناسبی واقع شده و می‌توان با اطمنینان خاطر و با سرعت بالا از پیچ‌ها عبور کرد. در کنار لذت بالای رانندگی به دلیل طراحی مناسب شاسی و توان مناسب، این خودرو از ظاهری معقول و متفاوت نیز برخوردار است. همچنین در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی نیز آسا b50f در شرایط مناسبی قرار دارد. متاسفانه تولید این خودرو در حال حاضر متوقف شده و تنها نسخه‌های کارکرده آن در بازار موجود هستند، اما کیفیت مواد و متریال به کار رفته بسیار مناسب بوده و نگرانی خاصی را ایجاد نمی کند.

2. مزدا 3 جدید
حداقل قیمت : 73 میلیون تومان
مزدا 3 یکی از شناخته شده‌ترین خودروهای نسبتا اقتصادی بازار است که توسط بهمن خودرو عرضه می‌شود. این خودرو از جثه‌ای نه چندان بزرگ برخوردار است و به لطف طراحی بی‌نظیر شاسی، شرایط رانندگی لذت بخشی را به شما خواهد بخشید. پیشرانه 2 لیتری این خودرو توان تولید قدرتی معادل با 145 اسب بخار را داراست که این رقم با توجه به وزن 1340 کیلوگرمی مزدا 3، عدد مناسبی به شمار می‌رود. شتاب صفر تا صد در این خودرو برابر با 9.2 ثانیه خواهد بود و به لطف ارتفاع کم نسبت به زمین، شتاب جانبی نیز افزایش می‌یابد. در کنار این ویژگی‌ها ، مزدا 3 با بهترین امکانات رفاهی و ایمنی عرضه شده و از شرایط خوبی در بازار نیز برخوردار است.


3. سراتو 2 لیتری
حداقل قیمت: 60 میلیون تومان
کیا سراتو از سال 2008 وارد کشور شد و در نسل دوم استقبال بسیار خوبی را به خود دید. این نسل که از سال 2010 آغاز شد ، به پیشرانه 2 لیتری با توان تولید 156 اسب بخار برخوردار است و می تواند در عرض حدود 8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو در مدل های فول از گیربکس 6 سرعته با قابلیت تعویض از پشت فرمان بهره می برد و لذت رانندگی فوق العاده ای را به راننده منتقل می کند. شتاب فوق العاده به همراه چسبندگی مناسب در قوس ها ، سراتو را به یکی از بهترین گزینه های این بازه قیمتی بدل کرده اند. این خودرو از سال 93 به خط تولید سایپا اضافه شد و به صورت ckd تولید می شود. از جمله ویژگی های این خودرو می توان تجهیز به امکانات به روز و ایمنی مناسب اشاره کرد. همچنین از نظر کیفیت ساخت نیز این خودرو در سطح مناسبی قرار دارد و تا کنون شرایط خوبی را سپری کرده است.

4. هیوندای کوپه
حداقل قیمت: 65 میلیون تومان
هیوندای کوپه با ظاهر اسپرت خود به محض ورود به کشور، کلاس جدیدی را به همراه آورد. این خودروی دیفرانسیل جلو، از پیشرانه 2.7 لیتری 164 اسب بخاری بهره می برد و می تواند در عرض 8.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو به لطف روح اسپرت خود همچنین از هندلینگ مناسبی (در قیاس با سدان‌های کوچک کُره‌ای) نیز برخوردار است. وزن کم و مرکز ثقل نزدیک به زمین در کنار جثه کوچک باعث شده‌اند چسبندگی خودرو در حد قابل قبولی قرار گیرد. کوپه کوچک هیوندای همچنین از امکانات رفاهی و امنی مناسبی نیز برخوردار است و با تجهیز به سیستم ESP به شما اجازه می‌دهد به راحتی در قوس‌ها حرکت کنید.

*نوشته: محمدرضا برخورداری

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو