فونیکسریمکسبهتام

لزوم وجود محصولات چینی با قیمت مناسب

نیاز ارزان

عصر خودرو - بازار خودروهای سنگین کشورمان به گونه ای است که با توجه به تاثیر بسیار شدید و مستقیم نرخ ارز بر روی آن، خرید کشنده های به روز اروپایی برای بسیاری سخت و حتی غیر ممکن است و در این میان، کشنده های ارزان قیمت شرقی می توانند در صورتی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند، تا حجم زیادی از این کمبود و مشکل را پوشش دهند.

نیاز ارزان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹:۰۰
  • نیاز ارزان
  • نیاز ارزان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، محصولات چینی هنوز هم جایگاه خوبی در ذهن مردم کشورمان ندارند و باید قبول کنیم که این خودروها با اینکه هنوز هم از نظر کیفی و تکنولوژی تا رسیدن به بزرگان بازار فاصله دارند اما با سرعت بالای پیشرفت صنایع خودروسازی چین چه در رده سبک وزن ها و چه سنگین وزن ها، باید امید داشت که به زودی این خودروها در مرحله نزدیکی به ساخته های اروپایی قرار بگیرند. ضمن این که با توجه به بازار بزرگ کشور چین و نیازی که خودروسازان اروپایی به حضور در آن دارند، همکاری های گسترده ای بین آن ها صورت می گیرد که منجر به افزایش سرعت رشد آن ها خواهد شد.
همان طور که گفته شد، حضور محصولات ارزان قیمت و البته با کیفیت چینی می توانند تا حد زیادی به تعادل بازار خودروهای سنگین کشورمان کمک کند. چرا که بی شک محصولات چینی به دلایل مختلف دارای قیمت های ارزان تری هستند که افراد بیشتری قادر به خرید آن ها خواهند بود. برای مثال در حالی که تا چند سال پیش خبری از سیستم تعلیق پنوماتیک، گیربکس خودکار و یا موتور های پر قدرت در ساخته های چینی ها نبود، امروزه این سه ویژگی در بیشتر محصولات این کشور دیده می شود. کشنده C&C  با موتور 480 اسب بخاری و گیربکس خودکار با سیستم تعویض دنده AMT در کنار تعلیق بادی و طراحی زیبایش اولین کشنده ای بود که در بازار با قیمت مناسبش حرف های زیادی داشت و حالا نیز کشنده دانگ فنگ T480 که البته با نام Kx480 نیز شناخته می شود، می‌تواند دومین محصول اینچنینی در بازار باشد. ضمن این که کشنده هایی چون فوتون جدید با موتور 440 اسب بخاری و یا شاکمن با موتور 460 اسبی نیز با می توانند به خوبی در این بازار جولان دهند.

افزایش قیمت بی سابقه:
همزمان با افزایش قیمت خودروهای اروپایی، این خودروهای چینی هستند که شتاب بیشتری در افزایش قیمت پیدا می کنند به نحوی که از اوایل زمستان سال قبل تا الان، درصد افزوده شده به قیمت محصولات اروپایی و چینی نه تنها تا حدودی زیادی به هم نزدیک بوده است بلکه در برخی موارد این روند افزایشی از سمت چینی ها شتاب بیشتری داشته و این در حالی است که قیمت دلاری و ریالی این محصولات باهم قابل مقایسه نیست. برای مثال در شرایط فعلی، کشنده C&C u480 که یکی از بهترین چینی های بازار است، زمزمه هایی از قیمت 350 میلیون تومانی برایش شنیده می شود و این در حالی است که در زمستان سال قبل این خودرو در حدود 305 میلیون تومان قیمت گذاری شده بود. در همان زمان یک کشنده اسکانیا R500 با قیمتی در حدود 517 میلیون تومان عرضه می شد که این روز ها با افزایش قیمتش در حدود 550 تا 580 میلیون تومان قیمت گذاری می شود. البته در این میان نباید از افزایش قیمت عجیب و غریب محصولات ولوو نیز غافل شد. اما غیر منطقی ترین افزایش قیمت در طی این سال ها در دست دانگ فنگ KX480 است که گفته می شود این شتاب بسیار زیاد در افزایش قیمت آن به خاطر نبود این خودرو و مجبور شدن خریداران به انصراف است به نحوی که این خودرو زمانی هم قیمت کشنده C&C عرضه می‌شد اما این روزها از طرف سایپا دیزل، رقم بسیار عجیب 440 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است. این قیمت برابر با یک کشنده اروپایی چند سال کار کرده است.
این رویه افزایش قیمت غیر منطقی باعث می شود تا عملا بازه قیمتی خودروهای ارزان قیمت با کیفیت قابل قبول در بازار جمع شود و بسیاری ترجیح دهند تا یک اروپایی کارکرده به جای یک نمونه چینی صفر کیلومتر خریداری کنند و همین می تواند در دراز مدت به ضرر بازار و عرضه کننده تمام شود. چرا که افت قیمت یک محصول اروپایی کارکرده برای خریدار، قابل قبول تر از افت قیمتی به همان میزان در یک محصول چینی صفر کیلومتر است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو