فونیکسریمکسبهتام

زرآبادی مطرح کرد:

داخلی سازی خودروها در حد شیشه و آیینه است

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معتقد است که خودروسازان داخلی تنها شیشه و آیینه خودرو را می توانند تولید کنند.

داخلی سازی خودروها در حد شیشه و آیینه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، حمیده زرآبادی  با اشاره به نجوای زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت خودروهای داخلی، گفت: ایران خودروساز نیست و به دلیل اینکه داخلی سازی در صنعت خودروسازی کشور تعریفی ندارد، در حال حاضر بیشتر قطعات تزیینی خودرو داخلی سازی می شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خودروسازان ایرانی سهم زیادی در تولید خودرو ندارند و قطعات اصلی خودرو از خارج وارد می شود، افزود: خودروسازان داخلی موتور و پلت تولید نمی کنند و در نهایت تنها شیشه و آیینه خودرو را می توانند تولید کنند در حالی که قطعه اصلی خودرو موتور است و این قطعه وارد می شود.
    زمانی که قیمت دلار بالا می رود قیمت قطعات خودرو نیز افزایش می یابد و خودروسازان به فکر بالا بردن قیمت خودروی خود می افتند.

    تنها خودروی داخلی که تا حد موتور داخلی سازی داشته سمند است

    وی با بیان اینکه زمانی صحبت از خودروسازی کشور بحث داخلی سازی آن مطرح می شود، ادامه داد: تنها خودرویی که داخلی سازی آن تا حد موتور پیشرفت داشته خودروی سمند است که به آن خودروی ملی می گویند.

    نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با تمام هزینه هایی که برای خودروسازی ها پرداخت کرده ایم میزان پیشرفتمان همین میزان اندک بوده است.

    خودروسازی ها باید کاملا خصوصی شوند

    وی افزود: زمانی که قیمت دلار بالا می رود قیمت قطعات خودرو نیز افزایش می یابد و خودروسازان به فکر بالا بردن قیمت خودروی خود می افتند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت با ایفای نقش در صنعت خودرو می خواهد این صنعت را سرپا نگه دارد، تصریح کرد: دولت به صورت مداوم در کار خودروسازی ها دخالت می کند، در حالی که خودروسازی ها باید کاملا خصوصی شوند، چراکه شاید با خصوصی سازی وضعیت  خودروسازی ها بهتر شود، در غیر اینصورت وضعیت کنونی ادامه می یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط