فونیکسریمکسبهتام

نامزد شهرداری تهران:

احداث LRT در خیابان ولیعصر

عصر خودرو- نامزد شهرداری تهران، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد منابع درآمدی کلانشهرها متکی به ساخت و ساز است و این آمار برای تهران ۸۲ درصد است لذا باید برنامه‌های بهتری برای افزایش درآمدهای پایدار ارائه دهیم.

احداث LRT در خیابان ولیعصر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، پیروز حناچی در شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به ارائه برنامه‌های خود برای شهرداری پرداخت و گفت: شهرها باید توسط مردم اداره شود. بنده اعتقاد دارم ما چهار رکن در کشور داریم که رکن چهارم شوراها هستند. شورای عالی استان‌ها مانند دولت ظرفیت ارسال لوایح را به مجلس دارد که کمتر از این وضعیت استفاده شده است.

    وی خاطرنشان کرد: تهران نماد آبادانی در کشور است و هر اقدامی در تهران صورت می‌گیرد الگو برای کل کشور می‌شود.

    حناچی گفت: در حال حاضر بیش از همیشه نیازمند اقداماتی برای تاب‌آوری شهری هستیم.

    نامزد شهرداری تهران افزود: از برنامه‌های اصلی بنده به کارگیری روش‌های نوین در اداره شهر است و در همین راستا تقویت زیرساخت‌های شهر استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، بهبود محیط کسب و کار شهری و همینطور حذف بسترهای فساد را در برنامه‌های خود دارم.

    وی خاطرنشان کرد: باید مناسبت‌های آیینی و ملی مراسم‌های آن بیشتر برگزار شود چرا که در راستای ارتقای فرهنگ هویت شهری این سرانه باید افزایش یابد و این اقدام هزینه بسیار زیادی ندارد، به عنوان مثال در ایام نوروز مراسم‌های شهرداری تهران شاید نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه در بر داشت.

    حناچی به توان و ظرفیت محله‌ها اشاره کرد و گفت: ظرفیت محله‌ها و بدنه شهرداری بیش از آن است که از آن بهره بگیریم و ارتقاء فعالیت‌های تخصصی، گسترش دیپلمات شهری و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های برتر می‌تواند در اداره شهر تاثیر بسزایی داشته باشد.

    نامزد شهرداری تهران افزود: 70 درصد منابع درآمدی کلانشهرها به ساخت و سازها مربوط است و این نشان از یک وضعیت ناپایدار می‌دهد. البته در تهران 82 درصد منابع درآمدی متکی به عوارض مازاد بر تراکم است.

    وی گفت: در همه شهرهای کشور متاسفانه اجازه تخلف را می‌دهند تا درآمدی از آن کسب کنند.

    حناچی بیان داشت: در صورتی که بتوانیم درآمدهای پایدار را در تهران و کلانشهرهای کشور ایجاد کنیم و این درآمدهای به غیر از ساخت و ساز و تراکم‌ فروشی باشد قطعا خواهیم توانست مشکلات عمده خیلی از شهرها را برطرف کنیم.

    نامزد شهرداری تهران افزود: تهران در شهرداری اسبق 23 هزار نیرو داشت که اعلام می‌کردند تعداد نیروها زیاد است و باید به 16 هزار نفر برسد ولی امروز شهرداری تهران 67 هزار و 200 نفر پرسنل مستقیم و رسمی دارد و این موضوع به منابع مالی پایدار شهر فشار می‌آورد و ما باید بدنه شهرداری را به جای فربه کردن، چابک، کیفی و متحرک کنیم.

    وی به فعالیت زنان در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: بنده معتقدم 50 درصد جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و توجه به بانوان به یمن انقلاب افزایش یافته است ولی ما نمی‌توانیم معاون شهردار از بانوان داشته باشیم بدون اینکه بانوان در  یک رده پایین‌تر و یا مدیرکل حضور داشته باشند لذا بایستی شرایط را فراهم کنیم که مدیریت توسعه ایجاد شود و بانوان در بخش‌های مختلف مدیریتی حضور داشته باشند.

    حناچی افزود: ما علی‌رغم داشتن بدنه فربه در شهرداری تهران ولی بدنه کیفی نداریم و حدود 11 درصد پرسنل در یک منطقه شهرداری تسهیل‌کرده روابط عمومی در مراکز علمی و کاربردی هستند.

    نامزد شهرداری تهران افزود: ما اگر می‌خواهیم شهر را به خوبی اداره کنیم باید بهترین‌ها را به کار بگیریم.

    وی افزود: نظام سازمانی فربه و ناکارآمد، نظام مالی غیرشفاف،‌دیپلماسی شهری و کم اثر می‌تواند از چالش‌های پیش روی شهر تهران باشد.

    حناچی با تاکید بر اینکه باید صادقانه اشاره کنیم که آسیب پذیر هستیم، گفت: آلودگی هوا،‌زلزله، آتش‌سوزی، از بین بردن باغات از مواردی است که شهر را آسیب‌پذیر کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما شهر دوستدار کودک نداریم و تنها شعارش را می‌دهیم ولی شهر دوستدار کودک و شهر مناسب برای سالمندان و بانوان نداریم.

    نامزد شهرداری تهران خاطرنشان کرد: 55 درصد جامعه را افرادی که توانایی تردد به درستی ندارند تشکیل می‌دهند ولی فضاهای عمومی شهری برای این افراد ایجاد نشده است.

    حناچی براساس آخرین پژوهش‌ها شهروندان تهرانی آلودگی هوا و ترافیک را از مهمترین چالش‌های شهر عنوان کردند و درآمدهای شغلی را مزیت شهر تهران عنوان می‌کنند در صورتی که سه درصد گفت‌اند تهران هیچ نکته مثبتی ندارد و این نشان می‌‌دهد که نگاه منفی مطلق به تهران زیاد نیست و باید نکات مثبت را بیشتر تقویت کنیم.

    وی گفت: 57 درصد از افرادی که به شهرداری مراجعه می‌کنند رضایت کمی از شهرداری تهران دارند که این مساله نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

    حناچی خاطرنشان کرد: 77 درصد از شهروندان تهرانی به اینترنت دسترسی دارند و این آمار یعنی شهرداری می‌تواند از خدمات هوشمند به درستی استفاده کند و خدمات غیرحضوری را برای شهروندان تعریف کند تا شاهد مشکلات احتمالی در این خصوص نباشیم.

    نامزد شهرداری تهران درباره خیابان ولیعصر اشاره کرد و گفت: این خیابان منحصر به فرد است و از این خیابان در دنیا 4 تا 5 تا بیشتر نیست و باید پروژه LRT در وسط خیابان ولیعصر ایجاد شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط