فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه کشور مطرح کرد:

واژگونی عامل ۷۰ درصد تلفات رانندگی در برخی استانها است

عصر خودرو- فرمانده پلیس راه کشور گفت: به علت کویری و صاف بودن بسیاری از راههای ارتباطی کشور متاسفانه در برخی استان ها ۶۰ تا ۷۰ درصد تلفات رانندگی ناشی از واژگونی خودروست و به علت اختلاف سطح جاده با حریم آن این آمار در سطح کشور به بیش از ۴۰ درصد افزایش می یابد.

واژگونی عامل ۷۰ درصد تلفات رانندگی در برخی استانها است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار محمدحسین حمیدی امروز در گردهمایی رؤسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور اظهار داشت: 93 درصد جابه‌جایی بار و مسافر کشور توسط حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: اگر کشور به لحاظ اقتصادی نیازمند رشد است باید حمل‌ونقل ایمنی، روان و باصرفه داشته باشد.

    رئیس پلیس راه کشور با تأکید بر اینکه حراست و نگهبانی از جاده‌ها بر عهده راهداران و پلیس راه است، گفت: مسئولان کمیسیون ایمنی راه و ترافیک منطقه به اقدامات پیش‌دستانه مکلف هستند، راهداران باید اقدامات باکیفیت در وظایف روزمره خود انجام دهند، نباید منتظر بود که مثلاً برف و کولاک مشکل‌آفرین شود و پس از آن دنبال رفع مشکل برویم. هنر ما پیش‌بینی و پیشگیری قبل از وقوع حادثه و فاجعه است.

    وی با تأکید بر اینکه راه‌هایی که به تازگی ساخته می‌شوند باید بدون نقص تحویل شود، اظهار داشت: اگر راهی را با نقص تحویل بگیریم برای خودمان و مردم مشکل‌آفرین خواهد شد.

    سردار حمیدی ادامه داد: چرا باید راهی را با نقص تحویل بگیریم، راه جدیدی با کل ایراد ساخته شود و در نزدیک انتخابات دولت یا مجلس می‌خواهند افتتاح کنند و ما باید دنیا و آخرت خود را به خاطر خوشامد و دنیای دیگران که دنبال پست و مقام هستند به خطر بیندازیم؟

    وی افزود: ابلاغ کرده‌ایم راه‌های جدید افتتاح نمی‌شود مگر آنکه تیم نظارتی پلیس بر رعایت حداقل استانداردها و مفاهیم، نظارت و تأیید کند.

    رئیس پلیس راه کشور با تأکید بر اینکه حفظ حریم راه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: ما در جاده‌هایی حریم راه را بر مردم بخشیده‌ایم، امروز برخی جاده‌های برون‌شهری ما درون‌شهری شده است.

    وی ادامه داد: جاده که نباید سرعت‌گیر داشته باشد اما چون حریم راه واگذار شده و این جاده‌ درون‌شهری شده است دچار مشکل شده‌ایم؛ بسیاری از این رستوران‌دارهای در حریم جاده جریان ترافیک را کند می‌کنند و حالا معضل شده‌اند. اجازه نمی‌دهند نیوجرسی کنار جاده نصب شود، مقاومت می‌کنند و یا با مأموران اجرایی زد و خورد دارند اما در این حوزه کوتاه نمی‌‌آییم.

    وی گفت: حریم راه سرمایه ملی است و مال منطقه خاص نیست.

    سردار حمیدی با تأکید بر اینکه ارتقای ایمنی جاده‌ها ضروری است، گفت: در دنیا برای کاهش سوانح رانندگی هزینه می‌کنند، اگر ما نیز می‌خواهیم سوانح رانندگی‌مان کاهش یابد باید در این حوزه هزینه کنیم.

    رئیس پلیس راه کشور افزود: در ازای کاهش هر نفر کشته سوانح رانندگی باید تا سال آینده 500 میلیون تومان هزینه کنیم، در دنیا هم اگر کاهش سوانح رانندگی را داشته‌ایم چون آنها هزینه کردند.

    وی افزود: جاده‌ها سالانه حداقل یکبار خط‌کشی لازم دارند و باید تابلوها، علایم و غیره بهینه‌سازی شود. ضرورت دارد با هزینه‌کرد سوانح و کشته‌های رانندگی را کاهش داد و این با دستور امکانپذیر نیست، با روش دستوری نرخ ماست هم پایین نمی‌آید.

    سردار حمیدی ادامه داد: متأسفانه ما جاده‌هایی داریم که مستعد تصادف هستند و ایمنی ندارند و اگر اتفاقی رخ نمی‌دهد شانسی است و شاید رانندگان رعایت می‌کنند که به سانحه منجر نمی‌شود.

    وی ادامه داد: در چنین جاده‌ای یک خطای راننده خطای آخرین است و در مناطق مستعد تصادف باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

    رئیس پلیس راه کشور بیان کرد: در محورهای کویری سال‌های قبل 60 تا 70 درصد سوانح از نوع واژگونی بود، برخی خودروهای ما هم که همین‌طور به صورت عادی مسافر را به مقصد نمی‌رسانند چه برسد به اینکه واژگون شود.

    وی ادامه داد: سرجمع 40 درصد کشته‌های سوانح رانندگی ما از نوع واژگونی است. همچنین محدوده 30 کیلومتری شهرها 60 درصد حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است، راننده فکر می‌کند به مقصد رسیده است و دقتش کاهش می‌یابد و در آن حوزه خدمات راهداری و شهرداری هم ضعیف است همه اینها موجب شده است این 30 کیلومتر آخر برای ما معضل شود.

    سردار حمیدی با تأکید بر اینکه باید برای استراحتگاه رانندگان و مسافران فکری شود، گفت: مسافری که با یک خودروی ارزان‌قیمت قصد دارد با هزینه کم به سفری نظیر مشهد مقدس برود توانایی این را ندارد که در مجموعه‌های خدماتی - رفاهی استراحت کند و حتی یک وعده غذایی صرف کند اما ما تلاش کرده‌ایم استراحتگاه‌های بین‌راهی کم‌هزینه ایجاد کنیم تا در اختیار بخش خصوصی همچنین سازمان‌هایی که شعار اشتغال می‌دهند قرار گیرد و رانندگان با هزینه‌های کم آنجا توقف و استراحت کنند تا خواب‌آلودگی راننده کاهش یابد.

    وی گفت: در یک سال اخیر 500 نقطه در جاده‌ها و استان‌های مختلف بابت این امر در نظر گرفته شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو