فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان تاکسیرانی تهران مطرح کرد

استنکاف ایران خودرو از نوسازی تاکسی های فرسوده

بلاتکلیفی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در تهران

عصر خودرو- رییس سازمان تاکسیرانی تهران گفت: در حال حاضر خودرو ساز به دلیل مشکلاتی که با دولت پیدا کرده است برای بحث نوسازی خودروها پیش فاکتور صادر نمی‌کند و عملا پروژه نوسازی خودروهای فرسوده متوقف شده است.

استنکاف ایران خودرو از نوسازی تاکسی های فرسوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شهردارآنلاین ، علیرضا قنادان رییس سازمان تاکسیرانی تهران در خصوص توقف نوسازی تاکسی های فرسوده تهران  گفت: در حال حاضر خودرو ساز به دلیل مشکلاتی که با دولت پیدا کرده است برای بحث نوسازی خودروها پیش فاکتور صادر نمی‌کند و عملا پروژه نوسازی خودروهای فرسوده متوقف شده است.

    وی در پاسخ به این پرسش در صورت حل نشدن مشکلات با شرکت خودرو سازی آیا برای نوسازی از خودرو های وارداتی استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل این است که ایران خودرو دیگر پیش فاکتور صادر نمی کند و در هر صورت باید برای آن تصمیمی گرفت، چرا که نمی توان نوسازی خودرو های فرسوده را متوقف کرد.

    رییس سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه در حال حاضر درتلاش برای رایزنی و حل این مشکل هستیم، ادامه داد: در صورت حل نشدن این مسئله ممکن است، با خودروساز داخلی دیگری وارد رایزنی شویم یا اینکه به خودروها تنوع بیشتری دهیم.

    قنادان اظهار کرد: به هر صورت باید چاره‌ای برای این کار اندیشید تا مشکل قرارداد وزارت کشور با این خودروساز حل شود، این راه ممکن است تغییر مدل قرارداد یا هر راهکار دیگری باشد اما هرچه که باشد باید سریع تر به آن پرداخت.

    وی همچنین در خصوص تغییر هزینه پرداختی از سوی تاکسیرانان در صورت حل نشدن مشکل ایران خودرو با دولت، گفت: هنوز مشخص نیست که چه تغییری در این برنامه رخ می‌دهد، اما به عنوان یک قرارداد تجاری باید برنامه ای ریخته شود تا هیچ یک از طرفین قرارداد دچار مشکل نشوند. چرا که در کنار منافع تاکسیران و سازمان تاکسیرانی نمی توان منافع خودرو ساز را در نظر نگرفت در هر صورت او هم برای این کار هزینه می کند و نمی توان انتظار داشت که دولت تعهدات خود را نسبت به خودروساز انجام ندهد اما خودروساز ماشین ها را تحویل دهد.

    رییس سازمان تاکسیرانی افزود: معقول ترین راه این است که حرف های همه طرفین شنیده شود تا بتوانیم به راهکار مناسبی برسیم، البته نباید فراموش کرد که این قرارداد در سطح کشوری است و تنها به شهر تهران مربوط نمی شود هرچند به دلیل خاص بودن شرایط تهران و وجود 10 هزار خودرو ثبت شده برای نوسازی به صورت پیشرو پیگیر مذاکرات هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو