فونیکسریمکسبهتام

اجرای طرح ترافیک جدید تهران از فردا

اعتبار طرح ترافیک ۹۶ ساقط شد

عصر خودرو- بالاخره بعد از کش وقوس‌های فراوان طرح ترافیک جدید تهران از فردا اجرایی خواهد شد تا ورود به هسته مرکزی تهران برای رانندگان با محدودیت بیشتری روبرو باشد.

اعتبار طرح ترافیک ۹۶ ساقط شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، درماه‌های پایانی سال گذشته بود که شهرداری تهران طرحی جدید برای محدوده طرح ترافیک پایتخت ارائه کرد، طرحی که مخالفان و موافقانی داشت اما به مرور زمان به تصویب رسیده و قرار شد که در سال 96 اجرایی شود، اجرای این طرح اما تا 15 اردیبهشت ماه به تعویق افتاد و سرانجام بناست که از فردا اجرایی شود و به عبارتی دیگر  خودروهای سواری فاقد مجوز و نیز دارندگان مجوزهای طرح ترافیک 96 دیگر اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک را ندارند و ورودشان به محدوده زوج و فرد نیز به آخرین رقم سمت راست پلاک‌شان بستگی دارد. 

    سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در این باره می‌گوید: از نظر پلیس طرح ترافیک جدید تغییر چندانی با طرح قبلی ندارد، اما در حوزه کاری مربوط به شهردار تغییراتی ایجاد شده که مربوط به شهرداری است. در عین حل یکی از مهم‌ترین تغییرات طرح ترافیک جدید زمان اجرای طرح است که با دوساعت افزایش از ساعت 6:30 آغاز شده و تا ساعت 19 ادامه خواهد داشت، اما تغییری در محدوده طرح ترافیک اعمال نشده است. 

    وی با بیان اینکه ساعت و محدوده طرح زوج و فرد هیچ تغییری نکرده است، گفت: ساعت اجرای طرح زوج و فرد نیز از 6:30 صبح آغاز شده و تا 19 ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه محدوده آن نیز از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به بزرگراه بعثت، از شرق به بزرگراه امام علی (ع) و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران ختم می‌شود.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه لازم است رانندگان توجه داشته باشند که از صبح فردا طرح ترافیک جدید اجرایی خواهد شد، درباره اینکه گفته می‌شود اجرای این طرح به شکل ارشادی انجام خواهد شد نیز گفت: اجرای ارشادی این طرح به این شکل است که افرادی که تا 31 اردیبهشت ماه و تنها برای یکبار وارد محدوده طرح ترافیک شوند، برایشان پیامکی صادر شده و از آنها خواسته می‌شود که تا 31 اردیبهشت با مراجعه به سایت اقدام به پرداخت عوارض خود کنند تا جریمه نشوند، اما اگر تا پایان این تاریخ چنین کاری را نکنند، جریمه خواهند شد و عوارض را نیز باید پرداخت کنند. ضمن اینکه ورود برای بار دوم نیز مشمول جریمه خواهد شد.

    مهماندار  درباره اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پنجشنبه نیز گفت: در روزهای جمعه و ایام تعطیل که این طرح اجرا نمی‌شود، اما در طرح جدید طرح ترافیک و زوج و فرد در روز پنجشنبه  نیز اجرایی نمی‌شود، البته این تصمیم فعلا موقتی است و اگر آنطور که مدیران شهرداری به ما گفته‌اند مشکلات ترافیکی دراین روز به وجود نیاید، آن را به شکل دائمی ادامه خواهیم داد. اما اگر با مشکلات ترافیکی روبرو شویم ممکن است اجرای طرح ترافیک در این روزها نیز از سر گرفته شود، اما درحال حاضر طرح ترافیک و زوج و فرد در روز پنجشنبه اجرایی نمی‌شود.

    وی درباره افراد ساکن در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد نیز گفت: ‌برای رفاه حال ساکنان چنانچه در سایت ثبت نام کرده و اعلام کرده باشند که ساکن این محدوده هستند، می‌توانند صبح‌ها تا قبل از ساعت 8:30  از محدوده خارج شده و عصرها پس از ساعت 17 وارد این محدوده شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو