فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به سایت تولیدی رنو کپچر و قیمت و جایگاه آن در بازارهای جهانی

رنو کپچر؛ محصول اروپا برای بازارهای جهانی

عصر خودرو- این روزها در زمینه رنو کپچر ۲۰۱۸ زیاد شنیده‌اید. این خودرو که تغییرات محسوسی نسبت به مدل‌های پیشین خود داشته است، با امکانات رفاهی بیشتر به بازارهای جهانی عرضه شده است و توانسته همچون گذشته روند موفقیت‌آمیزی داشته باشد. در این بخش نگاهی کوتاه به روند تولید و قیمت رنو کپچر ۲۰۱۸ در بازارهای جهانی خواهیم داشت.

رنو کپچر؛ محصول اروپا برای بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲:۰۰

    گزارش : شهرام فرمانی

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، رنو کپچر با فروش بیش از 200هزار دستگاه در بازار اروپا، یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوور‌های بازار اروپا است و از زمان عرضه تاکنون همواره در بین سه کراس‌اوور اول بازار اروپا جای داشته است. این خودرو که بر روی پلتفرم مشترک با رنو کلیو ساخته شده است، به دلیل طراحی جذاب، امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، موتورهای کم‌مصرف و البته فناوری پیشرفته به کار رفته در تولید قوای محرکه آن خودروی بسیار محبوبی است و تاکنون هم توانسته جوایز متعددی را از آن خود کند.
    مهندسی فرانسوی، ساخت اسپانیا
    رنو کپچر در مرکز مهندسی رنو در پاریس طراحی شده است و هدف اصلی آن عرضه در بازارهای اروپایی است، بازاری‌هایی که در آن‌ها رقابت سختی میان کراس‌اوور‌های کوچک در جریان است و به همین دلیل مهندسان رنو تمام دانش خود را برای عرضه این خودرو به خرج داده‌اند.
    هدف اولیه از طراحی این خودرو در گام اول بازارهای اروپای غربی بود و رنو هم تولید آن را در اروپای غربی برنامه‌ریزی کرده است هرچند به دنبال موفقیت بی‌نظیر کپچر در بازارهای اروپایی، رنو به‌سرعت نمونه‌های مختلف کپچر را ویژه بازارهای مختلف تدارک دید تا به این ترتیب موفقیت های این خودرو در سایر مناطق جهان نیز ادامه پیدا کند.
    رنو سایت‌های تولید قدرتمندی در اسپانیا دارد و هم‌اکنون هم سه سایت تولیدی در وایادولید، پالنسیا و سویا در اسپانیا دارد که در این میان سایت تولید وایادولید بزرگ‌ترین سایت است و تولید گیربکس در سویا انجام می‌شود. این سایت‌ها سال‌ها است به تولید محصولات رنو می‌پردازند تا جایی که سایت وایادولید از دهه 50 به تولید محصولات رنو پرداخته است.
    برای تولید رنو کپچر، رنو سایت تولیدی وایادولید را انتخاب کرد تا به این ترتیب رنو کپچر علاوه بر طراحی و مهندسی در اروپا، در سایت تولیدی اروپایی رنو نیز تولید شود و خودروهای تولید شده در همین سایت روانه بازار خاورمیانه می‌شود.
    قیمت در بازارهای اروپایی
    رنو کپچر هرچند در میان ‌برترین خودروهای عرضه شده در بازار اروپا جای می‌گیرد اما این مسئله اصلاً به معنای قیمت پایین آن نیست. رنو کپچر در کشور فرانسه در مدل‌های پایه قیمتی برابر با 17.400 یورو دارد و این قیمت در مدل‌های فول آپشن به 21.400 یورو می‌رسد.
    برای مقایسه قیمت رنو کپچر و جایگاه آن در این کلاس شاید بد نباشد قیمت آن را با خودرویی مانند نیسان جوک مقایسه کنیم، خودرویی که در بازار اروپا و ایران نیز عرضه می‌شود. مدل پایه نیسان جوک با موتور 1.6 لیتری در کشور فرانسه قیمتی معادل 16.200 یورو دارد.
    به این ترتیب می‌توان گفت رنو کپچر هرچند یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار اروپا است اما خودروی ارزان‌قیمتی در این بازار نیست و موفقیت آن بیش از هر چیز به دلیل توانایی‌های فنی آن است، توانایی‌هایی که تا به حال توانسته کپچر را به پیش ببرد و با توجه به تغییرات ایجاد گرفته در مدل‌های 2018، می‌تواند موفقیت بیشتری را نیز برای این خودرو به همراه داشته باشد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو