فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سایپا خبر داد:

درخواست افزایش قیمت خودروهای زیر ٤٥ میلیون تومانی سایپا به شورای رقابت رفت

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ارایه درخواست این گروه خودروسازی برای افزایش قیمت محصولات زیر ٤٥ میلیون تومان به شورای رقابت خبر داد.

درخواست افزایش قیمت خودروهای زیر ٤٥ میلیون تومانی سایپا به شورای رقابت رفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، محسن قاسم جهرودی در جمع خبرنگاران  با بیان این که افزایش قیمت محصولات باید پیش از پایان سال اتفاق می افتاد، تصریح کرد: در اواخر سال گذشته درخواست خود مبنی بر افزایش قیمت محصولات زیر ٤٥ میلون تومان را به شورای رقابت ارایه کردیم.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این که همه واردکننده ها این افزایش قیمت را پیش از پایان سال اعمال کردند، افزود: اما این گروه خودروسازی به دلیل حفظ حرکت مشتری بخشی از افزایش قیمت ها را در سال جدید اعمال کرد.
    وی با بیان این که شورای رقابت با فرمولی خاص اقدام به تعیین قیمت ها می کند که این فرمول به شدت مورد انتقاد خودروسازان قرار دارد ، گفت: بسیاری از قطعات منفصله و های تک مستقیم از نرخ ارز تاثیر می گیرد که امیدواریم امسال شورای رقابت این فرمول را اصلاح کند.
    جهرودی با بیان این که گشایش با ١۰ درصد انجام می شود، ادامه داد: این در حالی است که اسناد به قیمت روز مبادله می شود که شاهد تاثیرگذاری بالای نرخ ارز بر صنعت خودرو هستیم.
    جهرودی افزود: خودروسازان در منظومه ای از تصمیم گیری ها قرار دارند و با یک هم افزایی میتوان بهترین تصمیم ها را اتخاذ کرد و بر این اساس ناهماهنگی در زمینه افزایش قیمت های اخیر به دلیل تقدم و تاخر در این تصمیم گیری ها است.
    وی با بیان اینکه بازار بر پایه عرضه و تقاضا شکل می گیرد ، گفت: بازار کنترلی باید همواره تحت کنترل قرار گیرد این در حالی است که هم اکنون خودروسازان مصرف کننده ٧۰ درصد فولاد کشور هستند که این روند به شدت بر قیمت تمام شده خودرو تاثیرگذار خواهد بود.
    جهرودی با اشاره به افزایش ٧۰۰ تومانی ارز مبادله ای از ٣٧۰۰ به ٤٢۰۰ تومان در شرایط فعلی اظهار کرد: این میزان افزایش حدود ١٣ درصد افزایش قیمت را تنها در زمینه قطعات منفصله به خودروسازان تحمیل کرده است.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: یکی از راهکارهای حفظ بنگاه اصلاح قیمت ها است که با توجه به این روند ناگزیر به افزایش قیمت هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو