فونیکسریمکسبهتام

حکایت مظلومیت خریداران و واردکنندگان خودروهای تجاری

عصر خودرو- یکی از فعالین حوزه خودروهای تجاری، در نوشته‌ای گلایه‌های خود و جمعی از رانندگان را نسبت به شرایط ایجاد شده در روند نوسازی ناوگان خودروهای تجاری بیان کرده است که در ادامه می‌آید.

حکایت مظلومیت خریداران و واردکنندگان خودروهای تجاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، واژه "مظلومیت" را صادقانه می‌توان به خریداران و فعالین در زمینه واردات خودروهای سنگین نسبت داد، چراکه بیشترین تبعیض‌ها در سازمان‌ها و ادارات مربوط به حوزه تجارت در قبال این قشر اعمال می‌شود. که نمونه‌ای از این تبعیض در سازمان ملی استاندارد است، سازمانی که گذراندن و اخذ مجوزهای لازم جهت فعالیت را آن‌قدر در این حوزه تنگ کرده که عملاً شاهد فعالیت هیچ شرکت وارداتی در این حوزه نیستیم. فعالیت این حوزه از حمایت دولت، مجلس و حتی به‌جرات می‌توان گفت از حمایت انجمن‌های واردکنندگان خودروی کشور برخوردار نیستند تا جایی که انجمن واردکنندگان در این چند سال حتی یک‌بار هم نام خودروی سنگین را به زبان نیاورده است که در نهایت نتیجه این کم‌لطفی باعث تعطیل شدن تمامی شرکت‌های فعال در این زمینه و بیکاری چند صد نفر شده است.
    شرکت‌های فعال در این حوزه در چند سال اخیر خدمات زیادی را به مشتریان زحمتکش خود رسانده‌اند، مشتریانی که این خودروها را نه برای تفریح، که برای امرارمعاش در یکی از پرریسک‌ترین و خطرناک‌ترین مشاغل خریداری می‌کنند.
    خواهش عاجزانه‌ام از تمامی کسانی که اشاره شد و اصحاب رسانه و به‌ویژه ریاست محترم جمهور حمایت از این قشر مظلوم است. جناب دکتر روحانی هنوز واژه پرمحتوای "کلید" جنابعالی را در خاطر داریم و جمله‌ای که در حمایت از این قشر فرمودید «ماشین‌های خود را کلید به کلید تحویل بگیرید». اما نتیجه این حرف درنهایت گرانی چند ده‌میلیونی این ماشین‌ها در همان روز اول شد و بعد از گذشت ماه‌ها از ایراد سخنرانی‌تان، علاوه بر وام 320 میلیون تومانی راهداری و 155 میلیون مابه‌التفاوت، در چند روز گذشته فراخوانی از طرف یکی از دو شرکت متولی این امر به راننده‌ها و طلب مجدد بیش از 100 میلیون تومان دیگر شده است، امری که باعث اعتراض و تجمع اوایل هفته مقابل یکی از این شرکت‌ها بود که البته بازتاب چندانی نداشت.
    تحقق کاملاً درست و بجای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور با ناوگان تازه‌نفس را می‌توانیم با سهیم کردن حداکثری بخش خصوصی و در بازار رقابتی در حداقل زمان و هزینه به این قشری که آرمان دیرین حمایتش را داریم ارمغان داد.

    رحمان طالبی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط