فونیکسریمکسبهتام

پلیس کانادا هویت عامل حمله به عابران پیاده را اعلام کرد

عصر خودرو- پلیس تورنتو اعلام کرد راننده خودرویی که عابران پیاده را زیر گرفت آلک میناسیان نام دارد. به گفته پلیس در این حمله دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۱۶ نفر زخمی شدند. تحقیقات پلیس کانادا درباره انگیزه این حمله ادامه دارد.

پلیس کانادا هویت عامل حمله به عابران پیاده را اعلام کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از همشهری آنلاین، مارک ساندرس، رئیس پلیس تورنتو گفت که آلک میناسیان، عامل حمله در تورنتو عمدا خودروی خود را به عابران پیاده زده است. او بعد از حمله توسط پلیس دستگیر شد. میناسیان 25 سال دارد و در شمال تورنتو زندگی می‌کرده است.

    رالف گوداله، وزیر امنیت عمومی کانادا گفته است که حادثه تورنتو امنیت ملی کانادا را تهدید نمی‌کند. به گفته او این اقدام یک عمل فردی بوده است. مقامات کانادایی اگرچه گفته‌اند که اقدام آلک میناسیان عمدی بوده ولی درباره اینکه این عمل انگیزه‌های تروریستی داشته اطلاعی نداده‌اند.

    حادثه یادشده در همان روزی اتفاق افتاد که وزرای خارجه 7 کشور صنعتی جهان در تورنتو برای تدارک اجلاس سران این کشورها جمع شده ‌بودند. این حادثه در 30 کیلومتری محل نشست وزاری خارجه جی 7 روی داده است. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که در این اجلاس شرکت کرده بود حادثه تورنتور را یک "جنایت وحشیانه" توصیف کرد.

    تحقیقات پیرامون انگیزه حمله میناسیان به عابران پیاده هنوز ادامه دارد. در یکی دو سال اخیر حمله با خودرو به جمعیت یکی از شیوه‌های تروریستی بوده و در کشورهای مختلف جان عده‌ زیادی را گرفته است.

        چگونگی رویداد

    آلک میناسیان ساعت یک و 26 دقیقه روز دوشنبه (23 آوریل/3 اردیبهشت) خودروی خود را در خیابان شلوغ یانگ در نزدیکی تقاطع با خیایبان فینج به میان عابران پیاده راند. سرعت خودرو در این حادثه بین 60 تا 70 کیلومتر بوده و در مسیری یک و نیم کیلومتری عابران را زیر گرفته است. در این حادثه 10 نفر کشته و 16 تن زخمی شدند و حال 5 تن از مجروحان وخیم اعلام شده است.

    در ویدیوهایی که از آلک میناسیان در شبکه‌های اجتماعی پخش شده زمانی‌که پلیس به او نزدیک می‌شود او با به دست گرفتن جسمی پلیس را تهدید می‌کند و فریاد می زند که او را بکشند ولی پلیس تورنتو به طرف او شلیک نکرد و موفق شد او را دستگیر کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو