فونیکسریمکسبهتام

با حضور مسئولان ارشد کشوری صورت می گیرد؛

راه اندازی کارخانه طراحی و تولید قالب های ریخته گری تحت فشار

عصر خودرو- در راستای حمایت از محصول ایرانی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، واحد تولید قالب های دایکاست وریژه(قالب های ریخته گری تحت فشار و ثقلی) در شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران روز سه شنبه با حضورمسئولان ارشد کشوری افتتاح می شود.

راه اندازی کارخانه طراحی و تولید قالب های ریخته گری تحت فشار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس، با راه اندازی این واحد تولیدی که با حمایت گروه صنعتی ایران خودرو انجام شده ، کشور از واردات قالب های دایکاست وریژه بی نیاز و سالانه از خروج 30 تا 35 میلیون یورو از کشور جلوگیری می شود. برای راه اندازی این واحد مدرن 700 تا 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که با بهره برداری از آن 80 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

    راه اندازی نخستین واحد طراحی و ساخت قالب های دایکاست وریژه کشور با توجه به نیاز روزافزون صنعت خودروسازی و با هدف قطع وابستگی به منابع خارجی، از سال 94 در دستور کار شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران قرار گرفت. پس از مشارکت با دو شرکت معتبر آلمانی و ایتالیایی، کارگاه طراحی و تولید قالب های دایکاست در سوله ای به مساحت 1800 متر مربع و نصب 27 دستگاه فرزسی ان سی سرعت بالا، آماده بهره برداری است.

    این واحد تولیدی قادر خواهد بود با جدیدترین تکنولوژی روز اروپا، پکیج کامل سرسیلندر بلوک سیلندر، پوسته کلاچ و کپه یاتاقان را مطابق با استانداردهای روز تولید و در اختیار خودروسازان داخلی قرار دهد.

    با توجه به این که قالب های دایکاست برای نخستین بار در کشور در شرکت آهنگری تبریز تولید می شود، با عملیاتی شدن این طرح، علاوه بر خودکفایی کامل در ساخت انواع قالب ها، اقدامات برای انتقال دانش و تکنولوژی از کشور ایتالیا انجام شده و انتظار می رود در آینده ای نزدیک زمینه خودکفایی در طراحی انواع قالب ها نیز در این شرکت فراهم شود.

    گفتنی است،‌ دایکاست وریژه روش تولید تحت فشار قطعات آلومینیومی است و برخی از قطعات خودرو از جمله سرسیلندر، پوسته کلاچ، بلوک سیلندر، پوسته گیربکس، قالپاق، سوپاپ و تکنولوژی جدید درب های خودرو با این روش تولید می شود. این روش از نظر فنی و اقتصادی مزایای قابل توجهی دارد و علاوه بر بهره وری بالا، تولید محصول را در کوتاه ترین زمان امکانپذیر می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو