فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین:

ثبت ۲۶ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین

عصر خودرو- مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین از ثبت ۲۶ میلیون و ۷۸۷ هزار تردد طی فروردین ماه سال جاری در محورهای مواصلاتی استان قزوین خبر داد.

ثبت ۲۶ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، افشین پیرنون اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از 46 سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در فروردین ماه سال جاری 26 میلیون و 787 هزار 794 وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راهها 22 میلیون و 165 هزار و 402 تردد معادل 82.7 درصد کل تردد استان  بوده است.

    وی افزود: بیشترین میزان ترافیک در فروردین ماه سال جاری مربوط به هفتم فروردین ماه سال جاری بوده است در این روز آزاد راه قزوین – آبیک «رفت و برگشت» با ثبت تردد 172 هزار و 773  وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

    پیرنون بیا کرد: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، 2 میلیون و 529 هزار و 404 تردد  معادل 9.4 درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است. محور ساوه-بوئین زهرا و بالعکس  با 117 هزار و 922 وسیله «معادل 29 درصد»، بیشترین سهم  تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

    وی درهمین راستا افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک «تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می کنند» در سطح کل راههای مواصلاتی استان معادل 782 وسیله نقلیه در ساعت بوده است. بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک  در فروردین ماه،   مربوط به آزاد راه  قزوین- آبیک  با  2 هزار و 694 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

    پیرنون متوسط سرعت تردد در  آزاد راهها را 89 و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را 78 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این مدت 101 کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان – قزوین بوده است.

    در ماه گذشته تعداد 781  هزار و 590 خودرو معادل 3 درصد از کل تردد در محورهای مواصلاتی استان دارای تخلف سرعت بوده و 26.8 درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده اند.   بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - آبیک  با 881  هزار 307 وسیله نقلیه «معادل 44 درصد» بوده است.

        

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط