فونیکسریمکسبهتام

استانداردهای لازم برای دریافت معاینه فنی برتر چیست؟

عصر خودرو- عضو مجمع نمایندگان استان تهران، ضمن تاکید بر اینکه باید در زمینه تولیدات داخلی خودرو تحولی عظیم ایجاد شود، دلایل عدم امکان دریافت معاینه فنی برتر برای خودروهای داخلی را برشمرد.

استانداردهای لازم برای دریافت معاینه فنی برتر چیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، داوود محمدی در واکنش به اظهارنظری مبنی بر اینکه معاینه فنی برتر فقط به خودروهای خارجی تعلق می گیرد بر این اساس 70 درصد خودروها از این تخفیف برخوردار نمی‌شوند گفت: بی‌تردید معاینه فنی برتر باید بدون اعمال تبعیض هم برای خودروهای داخلی و هم خارجی که استانداردهای لازم در آن لحاظ شده، صادر شود.

     

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس درمجلس شورای اسلامی، در تشریح استانداردهای لازم برای دریافت معاینه فنی برتر ادامه داد: این استانداردها به صورت علمی و جهانی تعریف شده‌اند که از لحاظ ایمنی، میزان و نوع سوخت مصرفی و اینکه خودروی مدنظر تا چه اندازه کارایی داشته باشد مدنظر قرار می‌گیرند.

    وی اظهار کرد: هم‌اکنون در صدور معاینه فنی باید به طور قطع میزان آلایندگی خودروها مورد توجه قرار بگیرد، چرا که آلودگی هوا به معضل مهم کشور به ویژه پایتخت تبدیل شده است، بنابراین باید در جهت رفع آن تصمیمات جدی در حوزه خودروسازی اتخاذ شود.

    ایجاد رقابت میان خودروسازان تنها راه ارتقای کیفیت تولیدات داخلی است

    محمدی تصریح کرد: البته یکی از مشکلات دیگری که در این حوزه وجود دارد نبود رقابت میان شرکت‌های تولیدکننده خودروهای داخلی است، بنابراین باید در این مورد بررسی کلی صورت بگیرد و یک تحول عظیم در زمینه تولید خودرو در کشور ایجاد شود، در غیر این صورت راه به جایی نخواهیم برد.

    وی یادآورشد: بی‌تردید ایجاد رقابت در کشورهای توسعه یافته باعث شده که خودروهای تولیدی آنها به ویژه در زمینه ارتقای ایمنی از جایگاه درخوری برخوردار باشند.

    افزایش آمار تصادفات  حاصل بی‌توجهی به شاخص‌های ایمنی خودروها

    این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در ایران جدای از اینکه جاده‌ها استاندارد نیستند، بی‌توجهی به تطبیق خودروها با استانداردهای روز مشکلات متعددی را در زمینه تصادفات ایجاد کرده است، بنابراین باید در گام اول تولیدکنندگان خودروهای داخلی شاخص‌های تامین ایمنی را مطابق با استانداردهای علمی دنیا تعریف کنند و در این مورد از تجربه کشورهای توسعه یافته بهره‌‌مند شوند.

    عضو مجمع نمایندگان استان تهران، تاکید کرد: هم‌اکنون مسئولان راهنمایی و رانندگی کشور نیز از وضعیت خودروهای داخلی رضایت ندارند، چرا که در حوزه تصادفات هر سال به ویژه در زمان تعطیلات آمارهای تکان‌دهنده‌ای اعلام می‌شود، کما اینکه تنها در ایام نوروز 97 بر اساس آمار ارائه شده از سوی راهنمایی و رانندگی حداقل 76 نفر کشته شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط