فونیکسریمکسبهتام

پارسایی مطرح کرد:

ایجاد انحصار برای خودروسازان با استفاده از تعرفه سنگین واردات

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس گفت: بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم بخشی زیادی از قطعات مورد نیاز صنعت خودرو به نام تولید داخل قاچاق و در داخل کشور بسته‌بندی می‌شود.

ایجاد انحصار برای خودروسازان با استفاده از تعرفه سنگین واردات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، بهرام پارسایی در خصوص تصویب طرح یک‌ فوریتی ساماندهی بازار خودرو، اظهار داشت: بازار خودرو در شرایط فعلی نابسامان است و این مسئله را می‌توان در بازار تولید داخلی و واردات مشاهده کرد، در زمینه واردات هر روز یک قیمت و تعرفه اعلام می‌شود که افراد سودجو و واسطه‌گر سود آن را می‌برند.

    رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی بعد از گذشت 50 سال محصولاتی را که در شان ملت نیست و خرید آن را به بهانه حمایت از تولید داخلی به ملت تحمیل می‌کنیم تولید می‌کنند، گفت: حمایت از تولید و کالای ایرانی بسیار خوب است اما باید در محصولات شان و کرامت انسانی رعایت شود.
    صنعت خودرو کشور تبدیل به تهدید جدی شده که روزانه به دلیل آلودگی و تصادفات معادل جانباختگان پرواز تهران به یاسوج از ما تلفات می‌گیرد

    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به‌خاطر ملت مقام معظم رهبری سال جدید را به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده‌اند، ادامه داد: صنایع‌ای مانند گردشگری، کشاورزی، فرش‌‌بافی و فرآوری محصولات نفتی و جلوگیری از خام‌فروشی داشته‌های ما هستند که باید بر روی آنها کار کنیم زیرا این موارد اشتغال‌زا و ارز آور هستند و تهدیدی برای جان ملت نیستند.

    تلفات روزانه تصادفات جاده‌ای به میزان جانباختگان پرواز تهران به یاسوج است

    وی با تاکید بر اینکه صنعت خودرو کشور تبدیل به تهدید جدی شده که روزانه به دلیل آلودگی و تصادفات معادل جانباختگان پرواز تهران به یاسوج از ما تلفات می‌گیرد و دو برابر این میزان معلول داریم و ده برابر آن مصدوم می‌دهیم، عنوان کرد: در این میان خانواده‌های بی‌سرپرست و فرزندانی یتیم می‌شوند که در بزه‌کاری را در پی دارد و همگی ما در مقابل آن مسئول هستیم.

    قاچاق قطعات مورد نیاز صنعت خودرو به‌نام تولید داخل
    ترکیه 2 میلیون خودرو بیشتر از ما دارد متوجه می‌شویم که مصرف سوخت این کشور 8 میلیون لیتر است درحالی که کشور ما 81 میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کند

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام می‌شود خودرو کالای داخلی است اگر این محصول داخلی محسوب می‌شود تولیدکنندگان به چه دلیلی ارز مبادله‌ای دریافت می‌کنند، تصریح کرد: خودروسازان ارز مبادله‌ای را برای واردات دریافت می‌کنند، بخشی از قطعات خودروها وارد می‌شود و بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم بخشی زیادی از قطعات مورد نیاز صنعت خودرو به نام تولید داخل قاچاق و در داخل کشور بسته‌بندی می‌شود.

    پرداخت حقوق کارکنان صنعت خودرو با یک پنجم یارانه‌های خودروسازی

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر کشور خود را با کشور ترکیه مقایسه کنیم که جمعیت یکسانی دارند و ترکیه 2 میلیون خودرو بیشتر از ما دارد متوجه می‌شویم که مصرف سوخت این کشور 8 میلیون لیتر است درحالی که کشور ما 81 میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کند، اضافه کرد: دولت ماهیانه 60 هزار میلیارد تومان یارانه سوخت، یارانه ارز مبادله‌ای، سالانه 8 هزار میلیارد تومان دیه تصادفات را پرداخت می‌کند که با یک پنجم این مبلغ می‌توان حقوق کلیه کارکنان صنعت خودرو را پرداخت کرد.

     

    رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منطق و قانون ایجاب می‌کند از این سمت و رویه غلط که تاکنون داشته‌ایم خارج شویم، عنوان کرد: کشور کره‌جنوبی دو سال بعد از ما وارد صنعت خودرو شد اما درحال حاضر بخش زیادی از بازار جهانی را در اختیار دارد اما صنعت خودروسازی ما نتوانسته رضایت مصرف کنندگان داخلی را جذب کند.

    ایجاد انحصار برای خودروسازان با استفاده از تعرفه سنگین واردات
    سال گذشته به دلیل بی‌سامانی واردات خودرو صدها میلیارد به جیب افراد سودجو واریز شد که زیان آن را مردم پرداخت کردند

    نماینده مردم شیراز با اشاره به اینکه تعرفه واردات خودرو به کشور ژاپن صفر است، ادامه داد: با وجود تعرفه صفر واردات خودرو به این کشور صنعت خودروسازی آن بازار دنیا را تسخیر کرده است، می‌خواهیم با زور تعرفه واردات زیاد انحصاری را برای خودرسازان داخلی ایجاد کنیم تا تولیدات خود را به مردم بفروشند.

    وی، گفت: هدف از طرح ساماندهی بازار خودرو شکستن انحصار و کمک به ایجاد فضای رقابت برای صنعت تولید خودرو، افزایش قدرت رقابت پذیری، افزایش کیفیت محصولات، کاهش مصرف سوخت و یا حداقل  کاهش قیمت محصولات است تا مردم چند برابر هزینه پرداخت نکنند.

    رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه سال گذشته به دلیل بی‌سامانی واردات خودرو صدها میلیارد به جیب افراد سودجو واریز شد که زیان آن را مردم پرداخت کردند، خاطرنشان کرد: مردم نیز از این وضعیت شاکی هستند، کرامت مردم ما این نیست که از خودرو پراید استفاده کنند اما در کشور جنگ‌زده عراق شاهد خودروهای امن و پیشرفته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو