فونیکسریمکسبهتام

مشاور معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه:

جایگزینی ۵۰ هزار دستگاه اتوبوس و کامیون در سال ۹۷

عصر خودرو- مشاور معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه با اشاره به لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در سال ۹۷، ۵۰ هزار دستگاه خودرو اعم از اتوبوس درون شهری و برون شهری و کامیون جایگزین می‌شوند.

جایگزینی ۵۰ هزار دستگاه اتوبوس و کامیون در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، افشین برمکی امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی با اشاره به برنامه‌های اشتغالرایی در سال 97 اظهار داشت: 718 هزار میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای برنامه‌های تولید و اشتغال در سال جدید در نظر گرفته شده است. در تبصره 18 پیش‌بینی شده تا کمک‌های بلاعوض، یارانه سود تسهیلات و وجوه اداره شده نیز مدنظر قرار گیرد.

    مشاور معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه سپس با اشاره به اینکه رویکرد دولت تثبیت اشتغال و اشتغال جدید است افزود: مکانیسم اجرایی دولت در این زمینه دو سازوکار یکی بر مبنای نقش نظارتی سازمان برنامه و بودجه در قالب جرح و تعدیل طرح‌ها و دیگری ثبت طرح‌ها مطابق با طرح کارا و ارائه تسهیلات است.

    برمکی تصریح کرد: در زمینه مسکن روستایی علاوه بر وام 19 میلیونی با نرخ سود 5 درصد جهت احیای بافت فرسوده و وام مسکن حمایت 40 میلیونی، مقرر شده که طرح استفاده از اراضی دولتی برای احیای بافت فرسوده نیز اضافه شود.

    وی همچنین در زمینه توسعه حمل و نقل درون شهری نیز گفت: برنامه‌های مربوط به حمل و نقل درون شهری و برون شهری با هدف جایگزینی برای خودروهای فرسوده است، که بر این مبنا این طرح کیفیت تولیدات داخلی ارتقا پیدا می‌کند.

    مشاور معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در ادامه تأکید کرد: در قالب این طرح مقرر شده که در سال 97، 50 هزار دستگاه خودرو اعم از اتوبوس درون شهری و برون شهری و کامیون جایگزین شوند.

    برمکی با اشاره به کمک دولت برای جایگزینی خودروهای فرسوده افزود: در این طرح کمک بلاعوض دولت به صورت پرداخت هزینه‌های مربوط به سی کای دی از طریق فایناس است که تضمین بازپرداخت اصل سود آن با دولت است. برای سه سال پیش‌بینی شده که 220 هزار خودرو جایگزین خودروهای فرسوده شوند که امید است این برنامه با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه به درستی پیش برود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو