فونیکسریمکسبهتام

معرفی مدل های مختلف مرسدس بنز G واگن در طول تاریخ؛

همیشه در اوج مانند جی کلاس

عصر خودرو- مرسدس بنز کلاس G را شاید بتوان تکرار نشدنی ترین شاسی بلند تاریخ نامید. تا حدی که برند بزرگ و معتبری همچون مرسدس بنز نیز جرات ایجاد تغییرات بنیادین در این کلاس را ندارد.

همیشه در اوج مانند جی کلاس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گران ترین و محبوب ترین شاسی بلند مرسدس بنز از سال 1979 تا به امروز یکه تاز برترین خودروهای شاسی بلند بازار از نظر کارایی و قدرت است که در این مطلب مدل های متنوع این خودرو که تا کنون به بازار عرضه شدند را مورد بررسی قرار می دهیم تا ببینیم یک پلت فرم چگونه می تواند در طی این سال ها همیشه در اوج باشد؟!

    1. G واگن زره پوش
    این خودرو که در ابتدا برای ارتش پهلوی ساخته شده بود حالا به عنوان خودروی برتر نظامی در بیش از 63 کشور جهان مشغول انجام وظیفه است. ماموریت هایی که در ابتدا برای جی واگن در نظر گرفته شده بود پشتیبانی و گشت زنی بود اما در حال حاضر به عنوان خودروی فرماندهی وحتی واکنش سریع نیز کاربرد دارد. برای مقابله با بمب های کنار جاده ای و دست ساز زره V شکل در زیر آن تعبیه شده است و در نمونه های فرماندهی مجهز به تصفیه هوای گازهای سمی نیز هست. همچنین در ارتش  کانادا و امریکا نیز تیربار سبک به همراه اپراتور نیز بر روی آن نصب شده است و یک مدل 6 نیز مختص نیروهای ویژه استرالیا ساخته می شود.

     جی واگن ارتش کانادا

     

    جی واگن ارتش استرالیا

     

    جی واگن ارتش مالزی

     

    2. G کلاس VIP
    اگر جی کلاس معمولی شما را از نظر کارایی و لوکس بودن راضی نمی کند، شرکت مایباخ مرسدس بنز یک مدل VIP با نام 650 لاندولت را پیشنهاد می دهد. این خودرو در اصل نسخه‌ای کشیده و لوکس‌تر از G500 4×42 است و 58 سانتیمتر فاصله محوری بیشتری از آن دارد. فارغ از پیشرانه 12 سیلندر با توانایی تولید 630 اسب بخار نیرو و 1000 نیوتن متر گشتاور باید گفت این مدل خاص مجهز به سقف تاشو برای دو صندلی ویژه عقب که مجهز به ماساژور چند حالته، گرم کن و سردکن صندلی، سیستم های سرگرمی و فضای پای بی نظیر است. همچنین شیشه ای خمیده می تواند به کلی فضای سرنشینان جلو و عقب را ار هم جدا کند و حتی قابلیت مات شدن را هم دارد. ضمنا خالی از لطف نیست که بدانید تنها 99 دستگاه از این خودرو ساخته می شود و حالا قیمتی بیش از 1.4 میلیون دلار هزار دلار دارد.


    3. G کلاس Professional
    شاید پرداخت 89 هزار دلار آن هم برای مدل پایه یک وانت بسیار گزاف به نظر برسد اما جی کلاس مدل Professional مرسدس بنز که خودرو کار این کلاس قلمداد می شود با توانایی های باورنکردنی و البته این قیمت فضایی قابل خریداری است. این خودرو در مدل پایه به رینگ و تایر آفرودی، گارد جلو، اسنورکل، محافظ رادیاتور، 3 قفل دیفرانسیل، مخزن سوخت 96 لیتری و پیشرانه V6 توربو دیزل مجهز است.

     

    4. Gکلاس های بلند قامت
    تب G کلاس در بین دوستداران مرسدس با معرفی مدل 6×6 بالا گرفت. در عصر حاضر و در بین خودروهای شاسی بلند بازار عرضه این خودروی غول پیکر با چنین ارتفاعی و البته 3 محور مُحرک از سوی مرسدس بنز بسیار غیرمنتظره بود. پیشرانه مورد استفاده در این خودرو همان V8 توئین‌توربو است که می تواند 536 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور خروجی را به هر سه محور خودرو منتقل کند. این خودرو 5 حالت قفل دیفرانسیل دارد و مجهز به کمپرسور باد لاستیک هاست و همچنین از امکانات لوکسی همچون دوخت الماسی شکل صندلی ها و رودری ها، گرمکن و سردکن به همراه ماساژور صندلی، سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته مرسدس و ... بهره می برد. این خودرو گرچه 3.7 تن وزن دارد اما می تواند در کمتر از 6 ثانیه از حالت سکون به تندی یکصد کیلومتر بر ساعت برسد. ناگفته نماند که مدل 42×4 این خودرو نیز با سیستم تعلیق دگرگون شده و استفاده از کمک فنرهای دوبل برای هر چرخ، به نوعی نمونه 4 چرخ مرتفع این کلاس شناخته می شود. 

     

    5. جی کلاس کانورتیبل
    مدل دو در و کانورتیبل این خودرو از همان سال های ابتدایی تولید نسل اول این خودرو به صورت سفارشی و تولید محدود ساخته می شد تا اینکه در سال 2013 مرسدس بنز با این مدل خداحافظی کرد. اما همچنان این خودرو با چاشنی تیونینگ کاران زبده ای همچون منصوری و برابوس به صورت 2 در در بازار قابل خریداری است که کانورتیبل بوده و فاصله دو محور آن نیز از نسخه استاندارد این خودرو بسیار کمتر است.

     

    نویسنده: محمد ملکی زاده

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم