فونیکسریمکسبهتام

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی خبر داد:

کاهش ۵۰ درصدی آلودگی هوای مشهد در بازه زمانی ۳ ساله

عصر خودرو- معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی از برنامه ریزی برای کاهش ۵۰ درصد آلودگی هوای مشهد در بازه زمانی ۳ ساله خبر داد.

کاهش ۵۰ درصدی آلودگی هوای مشهد در بازه زمانی ۳ ساله
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد مقدوری شنبه شب در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی اظهار کرد:دستگاه های ذی ربط و به ویژه بانک های عامل باید زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و بار مشهد را فراهم آورند تا آلودگی هوای شهر کاهش یابد.

    وی افزود: برنامه سازمان های مختلف برای کاهش 50درصدی آلودگی هوای مشهد  دربازه زمانی 3 ساله بررسی و مقرر شد ارگان ها علاوه برپیگیری اعتبارات ملی و دستگاهی خود در این رابطه  برنامه هایی را برای تخصیص اعتبارات استانی ارائه کنند تا در جلسات آتی کارگروه تعیین تکلیف شود.

    معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد:اکثر ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد تا پایان امسال باید بازسازی شود. همچنین اتوبوس های بالای25سال ، مینی بوس های بالای35سال و کامیون ها و کامیونت های بالای 38سال باید تا پایان سال جاری  با خودروهای جدید جایگزین شوند.

    مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: کیفیت هوای مشهد سال گذشته در مقایسه با سال 95  سالم تر بوده و تعداد روزهای باهوای سالم از 249 به 264 روز افزایش یافته و روزهای با هوای ناسالم از 88به78 روزکاهش یافته است.

    حمیدصالحی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه  سال 96 هوا سالم تر بوده و تعداد روزهای با هوای پاک از 5 به 11 روزافزایش و تعدادروزهای با هوای ناسالم از5 به 4 روزکاهش یافته است

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط