فونیکسریمکسبهتام

افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در دهلران

عصر خودرو- رانندگان تاکسی در شهرستان دهلران به صورت خود سرانه اقدام به افزایش ۵۰ درصدی کرایه ها کرده اند، این در حالی است که طبق گفته مسئولان شهرستان این افزایش قیمت غیرقانونی است.

افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در دهلران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، در ابتدای سال جدید رانندگان تاکسی در شهرستان دهلران به صورت خود سرانه اقدام به افزایش 50درصدی کرایه های حمل مسافر کردند و عدم توجه مسئولان سبب شده است که تعداد زیادی از تاکسی های سطح شهر با نرخ غیر قانونی مسافران را جابجا کنند.

    تاکسی های شهر دهلران به صورت خود سرانه بجای دریافت کرایه 1000 تومانی از شهروندان مبلغ 1500تومان دریافت می کنند که این امر خلاف قانون است.

    در بازدید میدانی خبرنگار خبرگزاری مهر از سطح شهر حتی تعدادی از تاکسی داران برچسب غیر قانونی افزیش کرایه نصب کرده اند که وجاهت قانونی ندارد و برابر آن کرایه از مسافرین دریافت می کنند.

    افزایش کرایه تاکسی ها در سطح شهر غیرقانونی است

    در این خصوص فرماندار دهلران گفت: افزایش کرایه تاکسی ها در سطح شهر غیرقانونی و خودسرانه بوده است.

    سید حسینعلی موسوی درگفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: با توجه به افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در سطح شهر، پیگیری هایی با اعضای شورای شهر دهلران دراین خصوص داشته ام.

    وی عنوان کرد: تاکنون هیچ گونه درخواستی یا مصوبه ای از شورای شهر دهلران مبنی بر افزایش کرایه به فرمانداری ارسال نشده است.

    رئیس شورای ترافیک شهرستان دهلران تصریح کرد: اگر قرار باشد افزایش کرایه ای صورت بگیرد باید در کمیته تطبیق که رئیس دادگستری، فرماندار و یکی اعضای شورای شهر عضو هستند موضوع بررسی شود.

    موسوی گفت: برای بررسی موضوع افزایش خوسرانه کرایه اقداماتی از طریق تعزیرات حکومتی صورت گرفته است.

    فرماندار دهلران افزود: برابر قانون کرایه تاکسی باید همان مبلغ 1000تومان باشد و هرگونه افزایش کرایه تاکسی غیرقانونی و قابل پیگیری است.

    برخورد جدی با رانندگان متخلف

    شهردار دهلران نیز در این زمینه گفت: هرگونه افزیش نرخ تاکسی در سطح شهر دهلران غیر قانونی است.

    عیسی رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: متاسفانه در اواخر سال گذشته رئیس اتحادیه تاکسی رانی شهر دهلران به صورت غیر قانونی اقدام به چاپ برچسب افزیش کرایه کرده بود که بلافاصله واحد تاکسی رانی شهرداری دهلران اقدام به جمع آوری آنها کرد.

    وی اظهار داشت: تاکنون هیچ گونه افریش قیمت کرایه تاکسی در سطح شهر دهلران نداشته ایم و نرخ کرایه در تمام مسیرهای سطح شهر 1000تومان است.

    شهردار دهلران با تاکید بر اینکه شهروندان از پرداخت کرایه 1500تومانی خودداری کنند، عنوان کرد: در این راستا ما به صورت کتبی و شفاهی به رئیس اتحادیه تاکسی دارن مبنی بر افزایش هرگونه کرایه هشدار داده و آن را غیرقانونی اعلام کرده ایم.

    رضایی عنوان کرد: تعدادی از شهروندان به صورت شفاهی گزارش افزیش قیمت را به واحد تاکسی رانی اعلام کرده اند ولی تاکنون هیج یک از شهروندان به صورت کتبی موضوع افزایش کرایه را گزاش نداده است.

    شهردادهلران افزود: بدون شک شهرداری برابر قانون با افراد متخلف که به صورت خودسرانه کرایه تاکسی را افزایش دادند برخورد خواهد کرد و در این راستا نیز گشت تاکسی رانی در سطح شهر دهلران را فعال خواهیم کرد.

    وی بیان داشت: انتظار است شهروندانی که کرایه غیر قانونی از آنها دریافت می شود، موضوع را از طریق واحد تاکسی رانی پیگری کنند تا با فرد متخلف برخورد قانونی شود.

    افزیش قیمت کرایه تاکسی با هماهنگی واحد تاکسی رانی شهرداری دهلران بوده است

    در عین حال رئیس اتحادیه تاکسی داردن شهر دهلران گفت: افزیش قیمت کرایه تاکسی با هماهنگی واحد تاکسی رانی شهرداری دهلران بوده است.

    حمید شکر پور در گفتگو با مهر بیان داشت: از سال 84 تاکنون هیچ گونه افزایش کرایه تاکسی در سطح شهر دهلران نداشته ایم.

    وی بیان داشت: سال گذشته برای افزایش کرایه تاکسی از طریق واحد تاکسی رانی، شهرداری وشورای شهر دنبال کردیم که در اواخر سال گذشته با افزایش 50 درصدی کرایه تاکسی موافقت شد ومقرر شد که افزایش به بعد از سال موکول شود.

    شکر پور عنوان کرد: با مصوب شدن افزیش کرایه تاکسی در شهرداری، شورای شهر و فرمانداری و ارسال آن به استانداری با پیشنهاد واحد تاکسی رانی، ما برچسب افزایش کرایه از 1000به 1500 را چاپ وبین تاکسی دارن توزیع کردیم.

    رئیس اتحادیه تاکسی داران شهر دهلران گفت: چند روز بعد از افزیش کرایه شهرداری دهلران به ما اعلام کرد که این امر غیر قانونی است و باید برچسب های افزیش کرایه جمع آوری شوند که ما در این راستا نیز اقدم کردیم و در تعداد محدودی از تاکسی ها هنوز برچسب وجود دارد.

    وی گفت: مردم در خصوص افزایش قیمت ناراضی نیستند و تنها شهرداری مخالف افزیش قیمت کرایه است.

    شکر پور بیان داشت: اکثر رانندگان تاکسی ماهیانه باید بیش از 700هزار تومان اقساط خودرو خود را پرداخت کنند و چندین سال است که ما هیچ گونه افزیش قیمت کرایه نداشتیم و باتوجه به تورم موجود، پرداخت اقساط و مخارج زندگی برای تاکسی دارن بسیار دشوار شده است.

    شورای شهر دهلران مصوبه یا مکاتبه ای در خصوص افزایش قیمت کرایه تاکسی نداشته است

    نایب رئیس و سخنگوی شورای شهر دهلران هم در این باره گفت: افزایش خودسرانه کرایه تاکسی غیر قانونی است.

    رحمان جابری در گفتگو با مهر بیان داشت: تاکنون شورای شهر دهلران مصوبه یا مکاتبه ای در خصوص افزایش قیمت کرایه تاکسی نداشته است.

    وی بیان داشت: واحد تاکسی رانی و شهرداری دهلران باید هرچه سریعتر نسبت به جلوگیری از افزیش قیمت کرایه تاکسی اقدام کنند.

    سخنگوی شواری شهر دهلران گفت: اگر قرار باشد افزایش کرایه تاکسی صورت بگیرد باید روند قانونی خود را طی کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط