فونیکسریمکسبهتام

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری تهران:

سازمان‌های دولتی بدون استثنا عوارض طرح ترافیک را پرداخت می‌کنند

طرح جدید به نفع رانندگان آژانس است

عصر خودرو- مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری تهران معتقد است که با تعرفه‌هایی که امسال در نظر گرفته شده، آژانس‌ها به این نتیجه می‌رسند که این طرح به نفعشان بوده است.

سازمان‌های دولتی بدون استثنا عوارض طرح ترافیک را پرداخت می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، مصطفی قنبرنژاد با اشاره به تعرفه طرح ترافیک پایتخت گفت: بسیاری از افرادی که سال 96 مجوز روزانه طرح را با قیمت 41 هزار تومان دریافت می‌کردند در اسنپ و تپ‌سی کار می‌کردند که این مبلغ در سال 97 آن مبلغ عوارض روزانه از 41 هزار تومان به 28هزار و هشتصد تومان کاهش پیدا کرده است.

    وی با بیان اینکه اگر در کل پیک صبح گاهی و پیک عصرگاهی تردد داشته باشد، اولین و آخرین خروجش ثبت می‌شود، گفت: اگر شخص بعد ساعت 10 وارد و قبل از ساعت 16 خارج شود اولین ورود و آخرین خروجش ثبت می‌شود.

    او ادامه داد: با تعرفه‌هایی که امسال در نظر گرفته شده، آژانس‌ها به این نتیجه می‌رسند که این طرح به نفعشان بوده است.

    قنبرنژاد با اشاره به ورود خودروها به محدوده طح ترافیک و پرداخت هزینه آن گفت: خودروهای دولتی بلااستثنا سنوات گذشته هر زمانی که  وارد محدوده طرح ترافیک می‌شد باید عوارض را پرداخت می‌کرد به استثنای خودروهای پلاک نظامی، پلاک‌های سیاسی، خودروهای آمبولانس و اورژانس تهران، خودروهای عملیاتی و آتش نشانی تهران و اتوبوس‌های شرکت واحد مابقی خودروها فارغ از این که چه نوع پلاکی داشته باشند و یا در اختیار چه گروه سازمان ارگانی باشند باید عوارض پرداخت می‌کردند اما امسال به گونه‌ای شده که این خودروها در صورت ورود به محدوده به طرح ترافیک عوارض را پرداخت می‌کنند.

    او تصریح کرد: در سال‌های گذشته در ابتدای دوره طرح نماینده یک سازمان، اعلام می‌کرد که کل سال طرح می‌خواهد و عدد قابل توجهی از حساب آن مجموعه کسر و به حساب شهرداری واریز می‌شد که به نفع سازمان و ارگان‌ها و به ضرر شخص بود.

    مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری با بیان اینکه در طرح جدید ثبت نام باز است مثل قبل محدود نیست، اظهار کرد: با توجه به اینکه تعرفه نسبت به افراد عادی خیلی پایین تر است و شامل تخفیف می‌شوند متقاضیان گروه‌ها بیشتر هستند و همان مراحل اولیه ثبت نام و بررسی مدارک ثبت سهمیه پر می‌شود و امکان اینکه در طول سال به گروه‌های خاص بتوانیم سهمیه مجدد تخصیص بدهیم خیلی کم و نادر هست.

    وی در ادامه با توضیح بیشتر طرح ترافیک جدید و تفاوت آن با سال‌های گذشته عنوان کرد: سنوات گذشته افراد و ارگان‌های سهمیه بگیر اول سال تعداد زیادی مجوز می‌گرفتند. از سال 94 این امکان را برای همشهریان قرار داده بودیم که ارگان‌ها روزهایشان را انتخاب می‌کردند براساس روزهای انتخابی عوارض می‌دادند اما چون نمی‌توانستند اعلام کنند چه روزی داخل محدوده می‌شوند کل عوارض یک ساله را پرداخت می‌کردند.

    او ادامه داد: تفاوت امسال به سال گذشته این است که اگر فردی داخل محدوده شود از حسابش کسر می‌شود. سهمیه بگیران فقط یک مبلغ صد هزار تومانی بهای خدمات به حساب شهرداری تهران واریز می‌کنند. این طرح طرحی است که درآمدزایی برای شهرداری ندارد بیشتر به خاطر بحث‌های ترافیکی و آلودگی هوا هست که این طرح اجرا می‌شود.

    قنبرنژاد همچنین افزود: معلولین جسمی حرکتی و جانبازان بالای 50 درصد باید برای دریافت طرح به بنیاد مراجعه و معلولین جسمی حرکتی به بهزیستی مراجعه کنند و طی ضوابطی که دارند طرح را دریافت کنند.

    وی هدف عمده طراحی و ارائه مجوز طرح ترافیک را کاهش ترافیک دانست و درباره طرح با سهمیه خبرنگاری گفت:  با توجه به اینکه خبرنگاران یک گروه‌های خاص هستند، شرایط و ضوابط توسط کارشناسان که در این زمینه فعالیت دارند نوشته شده قرار بوده به تایید کمیسیون عمران شهرداری تهران هم برسد و بعد اجرایی شود و امیدواریم کمترین تبعات را برای خبرنگاران داشته باشد و کسانی که واقعا خبرنگار هستند، دریافت کنند.

    قنبرنژاد با بیان اینکه اکثر خبرگزاری‌ها در محدوده طرح ترافیک هستند، تاکید کرد: بیمه خبرنگاری بیمه تامین اجتماعی است که عنوان شغل خبرنگار خورده است خودرو باید به نام خبرنگار باشد. ضوابط برای امسال اعمال شده و باید ما هم تمکین کنیم. به حوزه طرح خبرنگاری ورود نکرده‌ایم و قوانین مربوط به این موضوع را خود معاونت نوشته است فقط به ما لیست می‌دهند تایید می‌کنیم. فعلا تا این لحظه به هیچ رسانه‌ای سهمیه نداده‌ایم.

    قنبرنژاد با اشاره به استفاده از تسهیلات داخل محدوده طرح عنوان کرد: اگر در بازه صبح‌گاهی هم تردد داشته باشید بیشتر از یک بار عوارض محسوب می‌شود. اگر بین 8 و نیم تا 5 تردد داشته باشید باید یک حساب شهروندی برای خودتان ایجاد کنید که از حسابتان کسر می‌شود. اگر خبرنگاری نتوانست بگیرد محدودیت زمانی برای ثبت نام ندارد.

    قنبرنژاد  در خصوص نحوه رزرو یک هفته ای طرح ترافیک گفت :  کسانی که طرح هفتگی می‌خواهند باید بامداد روز جمعه به سایت مراجعه کرده و روزهای هفته آتی را رزرو کنند که برای این میزان رزرو باید 180 هزار تومان در کارت شهروندی شان اعتبار داشته باشد.

    وی با بیان اینکه طرح ترافیک با معاینه فنی روزانه 28 هزار تومان است، گفت: در ساعات غیر پیک این میزان به 13 هزار و 400 تومان کاهش پیدا می‌کند. اگر فردی به صورت هفتگی طرح ترافیک را رزرو کند و یک روز را استفاده نکند به دلیل اینکه سهمیه یک روز ما را کاهش داده حداقل اعتبار که 13 هزار و 400 تومان است از حساب شهروندی اش کسر خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو