فونیکسریمکسبهتام

سفیر چک در ایران:

برای ورودفولکس واگن به ایران رایزنی می کنیم

عصر خودرو- سفیر جمهوری چک در ایران با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشورش تولید می شود، گفت: فولکس واگن نمونه ای از این خودروهاست که در حال رایزنی برای واردکردن این صنعت به ایران هستیم.

برای ورودفولکس واگن به ایران رایزنی می کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، 'سواتوپلک چومبا' شامگاه سه شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان همدان افزود: از سال 1920 بین ایران و جمهوری چک روابط تجاری وجود دارد و بسیاری از فعالان اقتصادی برای فعالیت های زیربنایی از جمهوری چک به ایران سفر کردند.
    سفیر جمهوری چک در ایران ادامه داد: جمهوری چک چهارمین کشوری است که ماشین آلات صنعتی و لوازم خانگی به ایران صادر کرده است.
    وی اظهار کرد: بسیاری از ماشین آلات نساجی در کشورمان داریم که می شود آنها را به ایران صادر کرد و باید قراردادهای قبلی را با ایران احیا کنیم.
    وی با بیان اینکه ماشین آلات قدرتمندی برای معادن در جمهوری چک وجود دارد، افزود: بسیاری از شرکت های اقتصادی جمهوری چک آماده آمدن به ایران هستند و جای کار برای فعالیت اقتصادی زیادی در این کشور وجود دارد و پشتیبانی هایی هم داریم و رایزنی های دو کشور در این زمینه فعال است.
    سفیر جمهوری چک ادامه داد: در حال پیگیری ایجاد یک اعتبار بین دو اتاق بازرگانی هستیم و هیچوقت پیگیری خود را متوقف نمی کنیم تابه نتیجه لازم برسیم.
    وی یکی از مشکلات را ارزهای بین المللی ذکر کرد و افزود: نبود پشتیبانی سیستم بانکی بین المللی برای ما مشکل است و باید بررسی کرد که چگونه ارز را به ایران آورد.
    سفیر جمهوری چک در ایران خواستار ارتباط گردشگری بین همدان و کشور مطبوعش شد و گفت: استان همدان به دلیل ظرفیت های گسترده، به فهرست مقصدهای گردشگری کشور مطبوعش اضافه می شود.
    وی یادآوری کرد: از کودکی آوازه شهر بوعلی سینا و غار علیصدر یعنی همدان را شنیده بودم و امروز فرصتی فراهم شد تا به این استان سفر کنم.
    وی با بیان اینکه همدان جاذبه های زیادی برای گردشگری دارد، افزود: یکی از وظایف ما در سفارتخانه پشتیبانی از روابط سیاسی و اقتصادی است و جای خوشبختی است که نام جمهوری چک در ایران یک نام خوب و شناخته شده است.
    رئیس اتاق بازرگانی استان همدان نیز در این نشست گفت: آمادگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع دستی را به جمهوری چک داریم.
    علی اصغر زبردست افزود: استان همدان یکی از قدیمی‌ترین استان‌های کشور است که سابقه آن به 2500 سال پیش از میلاد می‌رسد و به عنوان اولین پایتخت مادها و هخامنشیان در غرب کشور مطرح است.
    وی اضافه کرد: بیشترین فعالیت اقتصادی مردم استان همدان شامل کشاورزی و دامداری است و با توجه به معادن بسیار غنی موجود در آن، سومین استان معدنی کشور به شمار می‌آید.
    رئیس اتاق بازرگانی همدان افزود: از نظر نوع و تنوع معدنی، 24 نوع از معادن مختلف در استان همدان وجود دارد و از نظر جاذبه های تاریخی و گردشگری نیز در رده پنج استان اول کشور قرار گرفته است.
    زبردست به تنوع کشت محصولات کشاورزی استان همدان اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی آمادگی صادرات محصولات باغی و خشکبار به جمهوری چک وجود دارد.
    رئیس اتاق بازرگانی استان همدان اضافه کرد: مسئولان استان همدان از سرمایه گذاری خارجی پشتیبانی می‌کنند و آماده‌اند که در زمینه‌های فولاد، بلور و کریستال از فعالان اقتصادی جمهوری چک بهره بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو