فونیکسریمکسبهتام

بررسی جزییات اتهام قاچاق خودرویی از سوی تیم بازرسی

عصر خودرو- بر اساس آخرین اقدامات انجام شده از سوی تیم بازرسی، جزییات تازه‌ای از ابهامات اتهام تخلف خودرویی در گمرک شهید باهنر مشخص شد.

بررسی جزییات اتهام قاچاق خودرویی از سوی تیم بازرسی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، اواخر هفته گذشته درحالی که فرمانده انتظامی هرمزگان از انهدام باند قاچاق خودرو در این استان خبر داده بود، گمرک ایران اتهام وارد شده در خصوص قاچاق خودرو را تکذیب کرد.

    موضوع اتهام قاچاق به ترخیص  خودروهایی بازمی‌گشت که در  گمرک شهید باهنر بندر عباس اظهار شده بودند.  بلافاصله بعد از رسانه ای شدن اتهام قاچاق،  گمرک ایران  در گزارشی اتهام وارد شده را تکذیب کرد.

    در این بین، مدیر گمرک شهید باهنر ضمن رد اتهام قاچاق، موضوع ترخیص 105 دستگاه خودرو بدون پته عبوری را به دلیل قطع بودن اینترنت و شلوغی صف خروج گمرک مذکور عنوان کرد. بر این اساس صدور پته عبوری برای ترخیص خودرو پس از صدور پروانه گمرکی بر اساس مقررات در اختیار گمرک می‌باشد و نمیتواند مدرکی دال بر وقوع تخلف قلمداد شود.

    گفتنی است، صبح امروز موضوع اتهام مطرح شده از سوی  ناظر گمرکات استان در گمرک شهید باهنر بندر عباس  بررسی شده است.

    بر این اساس طی جلساتی که با حضور  کارشناسان دفتر بازرسی و مدیران گمرک شهید باهنر برگزار شده ابعاد مختلف این پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

    به گفته دشتانی، همچنین بر اساس ماده 219 قانون امور گمرکی صدور پته عبوری نیز در اختیار گمرک اجرایی می‌باشد. این در حالی است که دلیل اصلی عدم صدور پته عبوری بعد از صدور پروانه به دلیل قطع شدن اینترنت در استان و همچنین ترافیک شدید کاری در ایام منتهی به نوروز 97می‌باشد. بلافاصله بعد از اتصال اینترنت پته های عبوری برای خودروهای مورد اشاره صادر شده است.

    وی گفت: 105 دستگاه خودرو طی دو اظهارنامه  اواسط 15 بهمن ماه به گمرک اظهار شده است، این در حالی است که این برهه اوج ترافیک کاری  در گمرکات میباشد و  مدیر کل گمرک باهنر برای جلوگیری از ازدحام کالا پس از صدور پروانه گمرکی با اخذ تعهد اجازه ترخیص 105 دستگاه خودروی مذکور را صادر کرده است. گفتنی است این خودروها از استان خارج نشده و در انبار شرکت وارد کننده دپو شده بودند.

    گفتنی است، با توجه به اهمیت موضوع و وجود ابهاماتی درباره سال ساخت این خودروها در روزهای آتی با انتشار اسناد معتبر در این خصوص شفاف سازی لازم صورت خواهد گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو