فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۶۹۴»

پنجم فروردین ۹۷ آلوده ترین روز کشور

عصر خودرو- مدیر کل دفتر پایش فراگیرسازمان حفاظت محیط زیست از آلودگی هوای ۱۱ شهر ایران در پنجمین روز سال ۹۷ خبر داد.

پنجم فروردین ۹۷ آلوده ترین روز کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازباشگاه خبرنگاران ،  شینا انصاری مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص وضعیت کیفی هوای کشور از ابتدای سال 97 اظهار کرد: کیفیت هوای کشور در هفته اول سال جدید در وضعیت مطلوبی قرار نداشت و بر این اساس در روزهای چهارم و پنجم فروردین آلوده ترین شرایط را از نظر کیفیت هوا در کشور شاهد بودیم، به طوری که در روز پنجم فروردین کیفیت هوای شهرهای مشهد، تبریز، سمنان، کرج، تهران، همدان، زنجان، ارومیه، اراک و قزوین در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و در سنندج در شرایط ناسالم قرار داشت.
    وی با بیان اینکه در هفته اول سال با افزایش غلظت گردوغبار در استان‌های غربی روبرو بودیم، افزود: در این میان در روز هشتم فروردین نیز کیفیت هوای سنندج و ارومیه در وضعیت ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفت.

    انصاری با بیان اینکه وقوع پدیده گردوغبار در اوایل هفته دوم فروردین ماه در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی موجب شد که کیفیت هوای این استان‌ها در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: وقوع پدیده گردوغبار در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین موجب شد که کیفیت هوا در شهرهای بیرجند، نهبندان، زاهدان و زابل نیز در شرایط ناسالم برای همه قرار گیرد.

    وی ادامه داد: همچنین کیفیت هوا در شهرهای یزد، شیراز و کرمان در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

    مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در چهاردهم فروردین کیفیت هوای یزد با شاخص 104 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، گفت: همچنین کیفیت هوا در چهاردهم فروردین در سایرمراکز استان ها در وضعیت سالم و پاک بود.

    وی با بیان اینکه کیفیت هوا در روز پانزدهم فروردین در کل کشور مطلوب بود، افزود: هوای سایر شهرها به جز اهواز در سه روز بعد نیز در وضعیت سالم و پاک بود.

    انصاری از وضعیت کیفی هوای تهران از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: وضعیت هوای تهران از ابتدای سال 97 تاکنون با 2 روز پاک، 13 روز سالم و 5 روز ناسالم برای گروه‌های حساس همراه بود که بر اساس این آمارها کیفیت هوا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت کرده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو