فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۰۸۱»

ادامه اجرای طرح کهاب با جذب سرمایه گذار

بازگشت سرمایه و سود طی ۷ سال

عصر خودرو- طرح کهاب پروژه‌ای در راستا صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت به حساب می‌آید که از سال ۱۳۹۳ کلید خورده و هم اکنون در اواسط راه به دنبال جذب سرمایه گذار است و طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش بینی بازگشت سه تا هفت ساله سرمایه به همراه سود می‌شود.

ادامه اجرای طرح کهاب با جذب سرمایه گذار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، طرح کهاب پروژه‌ای در راستا صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت به حساب می‌آید که با هدف زیست محیطی پایه‌گذاری شده است.

    تحت این طرح بنزین تبخیر شده جمع‌آوری و بازگرداندن آن به مقصد برنامه‌ریزی شده و از سال 1393 برنامه ریزی‌ها به این صورت بوده که با اجرا طرح از تبخیر 300 هزار لیتر بنزین جلوگیری شود.

    پیش از این بیژن حاج محمدرضا رئیس جایگاه‌داران سوخت در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در این خصوص گفت: به دلیل آماده نبود خودرو‌های جمع‌اوری گاز‌ها طرح متوقف مانده که تامین آن‌ها از طریق واردات صورت می‌گیرد.

    وی عنوان کرد: اجرای طرح تا حدودی اشتباه بوده، زیرا مقدار فرآورده‌ای که به صورت گاز مطرح است متعلق به جایگاه‌ها است لذا باید ترتیبی می‌دادند که این گاز مجدداً به داخل جایگاه بازگردد که این کار نشده و این تذکر به مسئولین مربوطه اعلام شده است.

    رئیس جایگاه‌داران سوخت عنوان کرد: قدر مسلم است که هر استانی نیاز به یک الی دو دستگاه خودرو در این زمینه دارد که در نتیجه حجم سرمایه‌گذاری سنگینی را نیاز دارد.

    تحت این شرایط مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جدیدترین اظهارات خود از انتشار فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای طرح کهاب خبر داد.

    سید محمدرضا موسوی‌خواه در این باره گفت: تداوم اجرای طرح کهاب نیازمند سرمایه‌گذاری است، به همین منظور فراخوانی آماده شده است که در اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد و بر این اساس، افراد و شرکت‌ها می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در این طرح اعلام آمادگی کنند.

    موسوی‌خواه با بیان این‌که برای صرف بودجه در این طرح باید از آینده آن مطمئن بود، تصریح کرد: برای نمونه در منطقه اصفهان تاکنون 13 میلیارد تومان صرف اجرای این طرح شده که 6 ماه بیشتر فعالیت نداشته و نشانه‌ها حاکی از آن است که روند اجرا دچار مشکل شده و به پمپی 300 هزار یورویی نیاز دارد.

    وی با اشاره به اینکه به دنبال یک سرمایه‌گذار هستیم که می‌تواند از دانش فنی یا شریک خارجی استفاده و طرح را اجرا کند، تصریح کرد: ما تضمین می‌کنیم که بنزین استحصال شده را خریداری کنیم و پیش بینی می‌شود سرمایه طرح همراه با سود آن ظرف مدت سه تا هفت سال بازگردد.

    موسوی‌خواه تصریح کرد: با این روش هم متخصصان طرح را اجرا می‌کنند، هم سرمایه‌گذار منتفع می‌شود و دولت هم هزینه‌ای بابت اجرای طرح نمی‌پردازد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو